וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ב-HP: החברה ממשיכה לחפש אחר הזדמנויות לרכישה בישראל

רונן סרברניק

18.11.2005 / 15:53

בראיון ל-TheMarker אמר פרנצ'סקו סראפיני, מנהל EMEA HP כי החברה מכירה בפוטנציאל הפיתוח והחדשנות הישראלי וכי הוא מודע לטעויות החברה בנושאי שירות לקוחות



יום לאחר פרסום הדו"חות הפיננסיים של הרבעון הרביעי, אומר פראנצ'סקו סראפיני, סגן נשיא בכיר ומנהל EMEA HP בראיון בלעדי ל-TheMarker כי ישראל ידועה כמקור פוטנציאלי לפיתוח וחדשנות, וכי החברה אינה שוללת רכישות עתידיות אשר יוסיפו לפורטפוליו של HP. סראפוני מכיר בכך שבשוק ישנן אפשרויות נוספות לקונסולידציה, ואמר כי החברה מחפשת אחר ההזדמנויות העסקיות הבאות.



HP, אשר השלימה החודש את רכישת סאיטקס ויז'ן במחיר של 230 מיליון דולר, מתכננת להטמיע את פעילות החברה בתוך HP ולעשות שימוש בטכנולוגיית ההדפסה המתקדמת של סאיטקס. הרכישה כוללת את העברת כל הזכויות שנמצאות על השם סאיטקס ל-HP, וכוללת את שינוי שמה של סאיטקס.



בסקירה בנוגע לדו"חות HP, אמר סראפיני כי החברה מרוצה מפעילותה ומהתקדמות צעדי הארגון מחדש, הכוללים קיצוץ של כ-10% מכוח העבודה. החברה דיווחה על הוצאה חד פעמית של 1.1 מיליארד דולר הקשורה לארגון מחדש ואשר הובילה להפסד נקי של 416 מיליון דולר. החברה רשמה גידול של 7.1% בהכנסות לרמה של 22.91 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 21.39 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ולעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 22.8 מיליארד דולר.



במהלך הרבעון צמחו הכנסות החברה ביבשת אמריקה ב-5% לכדי 10 מיליארד דולר; באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה צמחו ההכנסות ב-8% לכדי 9.1 מיליארד דולר; באזור מזרח אסיה עלו ההכנסות ב-12% לכדי 3.8 מיליארד דולר.



כאשר נשאל בנוגע לעובדה ש-HP ישראל כמעט שלא התמודדה במכרזים על פרויקטים גדולים למחשוב, ענה סראפוני, כי הסיבה לכך היא ש-HP לא חשה בטוחה ביכולתה להעניק ערך מוסף של חדשנות ויעילות למכרזים אשר הוגשו בשנה האחרונה בארץ, ועל כן צימצמה פעילותה.



סראפוני הדגיש את חשיבות חטיבת שרותי המחשב ל-HP העולמית וציין כי ברבעון האחרון רשמה החטיבה גידול של 6% בהכנסותיה לכדי 3.9 מיליארד דולר. לעומת זאת, ירד הרווח התפעולי של חטיבת שרותי המחשב לכדי 322 מיליון דולר בלבד, לעומת 375 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



מוקדם יותר החודש אמר מנכ"ל HP ישראל, גיל רוזנפלד ל-TheMarker כי, "בחודש האחרון זכתה החברה במספר מכרזים גדולים בתחום שרותי המחשב, רק שאסור לנו עדיין לפרסם את הזכייה. השקט ששמעתם מאיתנו בשנה האחרונה זה השקט שלפני הסערה".



סקר שביעות רצון של JD פאוור, אשר פורסם היום, חשף כי שביעות רצון לקוחות HP משרות הלקוחות בתחום המדפסות בארה"ב נמוכה מזו של מתחרתה דל. מגמה דומה קיימת בארץ, ותלונות רבות על שירות הלקוחות הישראלי, נשמעו לאחרונה. בתגובה אמר סראפיני כי החברה מודעת לבעיות שרות הלקוחות ולטעויות שעשתה החברה, אשר קשורות בחלקן לצעדי הארגון מחדש וההתייעלות של החברה. סראפיני הבטיח שעל אף הירידה הנוכחית בשביעות רצון הלקוחות עושה החברה מאמצים ניכרים על מנת לשפר את שרות הלקוחות.



בהתיחסו לשוקי צמיחה אמר סראפיני כי השוק הסיני מעניין את החברה. הוא הוסיף שאף אחד אינו יודע לאיזה גודל שוק זה עשוי לצמוח וכי יש מקום לחברות רבות, בין אם מקומיות או זרות, להתחרות בשוק זה. סראפיני אמר של-HP עניין רב ונוכחות מזה זמן רב בסין, אך ציין במקביל שמזרח אירופה, ישראל ואפריקה, הינם שוקי צמיחה אשר בהם מעונינת HP להשקיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully