וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: העליות התמתנו לקראת הסגירה בשל חששות מהעלאת הריבית; בורסות לונדון ופאריס עלו ב-0.7%

TheMarker

18.11.2005 / 19:33

ענקית ביטוח המשנה סוויס רה עלתה 1.2% בעקבות רכישת חטיבת ביטוח המשנה של GE; אינפיניון הוסיפה 0.6% עקב צפי לעלייה בביקוש לשבבי DRAM



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית, על רקע פעילות מוגברת בתחום המיזוגים והרכישות וירידת מחיר הנפט לשפל של חמישה חודשים. אולם העליות בבורסות התמתנו לקראת הסגירה, לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה רמז כי תיתכן העלאה של הריבית בגוש היורו בחודש הבא.



בורסות לונדון ופאריס נסגרו בעלייה של 0.7%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.5%. העליות באירופה באו גם על רקע סגירת מדד נאסד"ק אתמול בוול סטריט ברמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2001, ולאחר שבורסת טוקיו רשמה היום שיא של חמש שנים.



נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, אמר היום לראשונה באופן מפורש כי הבנק מוכן להעלות את הריבית כדי לבלום את האינפלציה - דברים שעשויים לרמז על כך שה-ECB יעלה את הריבית בגוש היורו כבר בחודש הבא. "לאחר שנתיים וחצי של ריבית בשפל היסטורי, אני מעריך כי הבנק מוכן להחליט להעלות את הריבית כדי לקחת בחשבון את רמת הסיכון", אמר היום טרישה בנאום בכנס בנקאות בפרנקפורט. "מדובר בצמצום מסוים במדיניות המוניטרית המרחיבה הנוכחית".



מדד המחירים ליצרן בגרמניה עלה באוקטובר בשיעור החד ביותר זה 6 חודשים, על רקע עלייה במחירי האנרגיה. מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.7% באוקטובר לעומת עלייה של 0.4% בספטמבר - כך דיווחה הלשכה לסטטיסטיקה הפדרלית. לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת עלה מדד המחירים ליצרן ב-4.6% לעומת עלייה של 4.9% בספטמבר.



סוויס רה, חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, הודיעה היום על רכישת חטיבת ביטוח המשנה של ג'נרל אלקטריק האמריקאית עבור 6.8 מיליארד דולר במזומן, מניות ואג"ח. בעקבות הרכישה, הגדולה ביותר בהיסטוריה של סוויס רה, תחזיק ג'נרל אלקטריק ביותר מ-10% ממניותיה. מניית סוויס רה עלתה ב-1.2%; מתחרתה מינכן רה הוסיפה 1.5%.

נסטלה, יצרנית המזון והשתייה הגדולה בעולם, הודיעה אמש לאחר הסגירה על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בסך של 2.3 מיליארד דולר. מניית נסטלה נסגרה בעלייה של 0.8% לאחר שבמהלך המסחר הגיע מחירה לשיא של כל הזמנים. מניית נסטלה עלתה מתחילת השנה ביותר מ-30%.



אינפיניון הגרמנית, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, דיווחה על התרחבות הפסדיה ברבעון האחרון ל-100 מיליון יורו. עם זאת, העריכה החברה כי צפויה "התחזקות עונתית בביקוש למחשבים", אשר תוביל לעלייה בביקוש לשבבי DRAM. מניית אינפיניון עלתה ב-0.6%.



חברת התרופות האירית אלאן הודיעה כי מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) הסכים לבקשתה לבחון אפשרות ךהחזרת תרופת הטיסברי למדפים, לאחר שזו הוסרה בחודש פברואר. מניית אלאן עלתה בכ-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully