וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונרד בלאק, המו"ל לשעבר של "ג'רוזלם פוסט", צפוי למאסר של עד 40 שנה; צו מעצר נגדו בארה"ב

TheMarker

18.11.2005 / 20:57

איל העיתונות הבריטי מכחיש את אישומי ההונאה נגדו; יד ימינו לשעבר של בלאק בהולינג'ר, דיוויד רדלר, חתם על עסקת טיעון והסכים להעיד נגד בלאק



איל העיתונות הבריטי קונרד בלאק, לשעבר המו"ל של ה"ג'רוזלם פוסט", צפוי לעונש מאסר של עד 40 שנה אם יורשע באישומי הונאה נגדו בארה"ב.



כנגד בלאק, שהודח ב-2003 מדירקטוריון המו"לית הולינג'ר, הוצא צו מעצר בארה"ב בעקבות הגשת כתב אישום נגדו, הכולל 11 סעיפי אישום בגין הונאה, הקשורים למכירת מאות עיתונים בקנדה בשווי כולל של יותר מ-2 מיליארד דולר. כל אחד מסעיפי האישום נגד בלאק נושא עונש מקסימלי של 5 שנות מאסר וקנס של רבע מיליון דולר. הולינג'ר מכרה בנובמבר 2004 את "ג'רוזלם פוסט" לחברת קאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, ולחברת מרקעי תקשורת שבשליטת עלי עזור, תמורת 13.2 מיליון דולר



לטענת התביעה בארה"ב הפרו בלאק ושלושה בכירים נוספים בהולינג'ר את החוק, כאשר העניקו לעצמם תשלומים לא מורשים בסכום של כ-84 מיליון דולר מכספי הולינג'ר. בלאק והנאשמים האחרים בפרשה, מואשמים בכך שהונו את בעלי מניות הולינג'ר בארה"ב ובקנדה, כמו גם את רשויות המס הקנדיות. לטענת התביעה קיבל בלאק תשלומים לא מורשים של מיליוני דולרים מהחברה.



בלאק מכחיש את האישומים נגדו. "קונרד בלאק טוען לחפותו המוחלטת ביחס לכל אחת מהאישומים נגדו", אמר פרקליטו של בלאק, "במשפט יוכח כי מעשיו, בכל המקרים שבהם מדובר, היו במסגרת החוק. הוא בטוח כי במידה שיזכה להזדמנות מלאה והוגנת להגן על עצמו - הוא יזוכה", הוסיף הפרקליט.



כמו כן מואשם בלאק בהונאת הולינג'ר - המוציאה לאור של העיתון "שיקגו סאן טיימס" ובעבר גם המו"לית של "דיילי טלגרף" הבריטי - בכך שניצל את כספי החברה למימון מסיבת יום הולדת מפוארת עבור אשתו ולהחזקתן של שתי דירות בפארק אווניו בניו יורק. כמו כן, טוענת התביעה כי בלאק השתמש במטוס של הולינג'ר כדי לטוס עם אשתו לחופשה בדרום האוקיינוס השקט.



הגשת האישומים נגד בלאק באה בעקבות חתימת עסקת טיעון בין התביעה לבין יד ימינו לשעבר של בלאק בהולינג'ר, דיוויד רדלר. רדלר הודה בסעיף אישום קל יחסית של הונאה והסכים לשתף פעולה עם החוקרים ולהעיד במשפט כנגד בלאק ושלושת הנאשמים האחרים. במידה שיורשע רדלר בסעיף האישום נגדו הוא צפוי לעונש מרבי של 29 חודשי מאסר וקנס של רבע מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully