וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה עקפה את פורד במונחי נתח שוק בארה"ב; מפגרת אחרי GM בפחות מ-1%

רויטרס

18.11.2005 / 21:57

כך עולה מנתונים של המחצית הראשונה של חודש נובמבר שפירסמה חברת המחקר ג'יי. די פאואר אנד אסושיאייטס



טויוטה היפאנית, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם, הדיחה את פורד (סימול F) האמריקאית מהמקום המשני בשוק הרכב הקמעונאי בארה"ב בתחילת חודש נובמבר, והתקרבה לכדי מרחק של פחות מ-1% ממובילת השוק ג'נרל מוטורס (סימול GM). כך לפי נתוני חברת המחקר ג'יי. די פאואר אנד אסושיאייטס.



טויוטה החזיקה ב-13 הימים הראשונים של חודש נובמבר ב-17.9% מהמכירות הקמועניות של כלי רכב בארה"ב, לעומת נתח של 15.4% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. פורד לעומתה, חלשה באותה התקופה על נתח של 15.3% משוק הרכב בארה"ב - נפילה של כשליש לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. במקום הראשון עדיין ניצבת GM אשר החזיקה בתקופה האמורה ב-18.8% משוק הרכב - ירידה של כרבע לעומת התקופה המקבילה בשנת 2004.



במקום הרביעי נמצאה דיימלר-קרייזלר (סימול DCX) עם 13.6% ממכירות הרכב הקמעוניות, ואחרי הונדה מוטור עם 12.2%.



הנתח של יצרניות כלי הרכב האמריקאיות בשוק הרכב בארה"ב המשיך לצנוח באוקטבור בעקבות נסיקת מחירי הדלק שגרמה לירידה בביקוש לרכבי שטח, כמו גם סיום מבצעי הנחות שבמסגרתם הורחבו ההנחות שניתנו לעובדי יצרניות הרכב האמרקאיות לכלל הציבור. מכירות GM ופורד נפלו בחודש שעבר ב-23% וב-25.6% בהתאמה במונחי יחידות. עבור פורד היה זה חודש שני ברציפות שבו נרשמה נפילה דו ספרתית במכירותיה, לאחר שבספטמבר נפלו מכירותיה ב-20%.



בתשעה החודשים הראשונים של השנה גדל הנתח של טויוטה בשוק הרכב האמריקאי ב-0.9% ל-13%. מנגד, ירד הנתח של פורד ב-0.8% ל-18.9%, וחלקה של GM בשוק ירד ב-1.1% ל-26.8% - נתח השוק הנמוך ביותר שידעה ענקית הרכב מאז שנת 1925.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully