וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הרכב ג'נרל מוטורס צפויה להודיע בשבוע הבא על קיצוצים בכוח העבודה ועל סגירת מפעלים

TheMarker

18.11.2005 / 22:13

כך דיווח העיתון "דטרויט ניוז"; אנליסטים מעריכים כי החברה צפויה לסגור שלושה מפעלים, בנוסף לשלושה שכבר סגרה השנה; היקף הקיצוצים בכוח האדם צפוי להיות יותר מ-25 אלף



ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, צפויה להודיע בשבוע הבא על קיצוצים בכוח העבודה ועל סגירת מפעלים, דיווח היום העיתון "דטרויט ניוז". אנליסטים מעריכים כי החברה צפויה לסגור שלושה מפעלים, בנוסף לשלושה מפעלים שכבר סגרה השנה, וכי היקף הקיצוצים בכוח האדם יהיה גבוה יותר מ-25 אלף משרות שהחברה כבר הודיעה שכוונתה לקצץ.



GM, אשר הפסידה קרוב ל-4 מיליארד דולר השנה, נהפכה שלשום לחברה בעלת שווי השוק הנמוך ביותר מחברות מדד דאו ג'ונס. מנייתה של GM נפלה ב-5.6% לשפל של 18 שנים, עקב חששות כי תיאלץ להכריז על פשיטת רגל בשל מצבה העסקי העגום וגילויים בדבר אי סדרים חשבונאיים.



מתחילת השנה איבדה מניית ג'נרל מוטורס 45%, ושוויה של החברה מסתכם ב-12 מיליארד דולר. לשם השוואה, שווי השוק של המתחרה היפאנית טויוטה הוא 140 מיליארד דולר, על אף שמכירותיה קטנות יותר משל GM. הצרות בשוק המניות נובעות מקשייה של החברה בשוק המכוניות העולמי. בארה"ב נפל נתח השוק שלה ב-1.1% ל-26.8% בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הנמוך ביותר מאז 1925. באוקטובר נפלו מכירותיה בארה"ב ב-23% לעומת החודש המקביל ב-2004, לכ-258 אלף יחידות.



לא רק ש-GM מאבדת פופולריות בשוק האמריקאי לטובת המתחרות מהמזרח הרחוק, והפופולריות של רכבי הכבישטח שלה יורדת בשל התייקרות הנפט, היא גם סובלת מעמדת נחיתות בתחרות על הרווחיות, שכן בשל מבנה שוק העבודה האמריקאי היא נאלצת לשאת בעלויות גבוהות מאוד של הוצאות ביטוחי בריאות ופנסיה לעובדיה, המאוגדים באחד האיגודים המקצועיים החזקים בארה"ב. באירופה, שוק שחשוב לה פחות משהוא חשוב למתחרה פורד, נפלו מכירותיה ב-6.1% במכירות באוקטובר.



בשוק האג"ח אין מצבה של החברה טוב יותר. מחיר האג"ח שלה הולך ויורד, ובשוק נגזרי האג"ח הולך ומתייקר מחיר הגידור נגד פשיטת רגל של החברה - מגמה המעידה על חששות המשקיעים מפני שמיטת חובות.



האנליסטים והמשקיעים מאבדים בהדרגה אמון ביו"ר ומנכ"ל GM, ריצ'רד (ריק) ואגנר, אשר מונה לעמוד בראש החברה ב-2000 ונטל את הפיקוח על הפעילות השוטפת של החטיבה הצפון אמריקאית המקרטעת באפריל 2005. במהלך השנה צבר המשקיע המיליארדר קירק קרקוריאן אחזקות גדולות בחברה, והחל להפעיל לחץ על הנהלתה לשפר את מצבה. עם זאת, נהנה ואגנר מתמיכת הדירקטוריון, כך אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" מקור יודע דבר.



GM הודיעה בשבוע שעבר כי תיאלץ לתקן את דו"חותיה עבור 2001 בשל דיווח יתר של כ-400-300 מיליון דולר. בחברה אמרו כי מסמכים שהוגשו לרשות ניירות הערך בארה"ב (SEC), מראים כי טעויות בחישוב הובילו לדיווח יתר של כ-35%-25% בשורת הרווח הנקי מפעילויות נמשכות. GM גילתה את הטעות במסגרת בדיקה פנימית, אך הדגישה כי הנושא נמנה עם הנושאים שאותם חוקרת גם ה-SEC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully