וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב יותר מ-4.5%; דו"חות חזקים של מארוול הקפיצו מניות השבבים

TheMarker

18.11.2005 / 23:11

דיסני ירדה 3% בעקבות תוצאות מאכזבות; ג'נרל אלקטריק עלתה 3% עקב מכירת חטיבה; סיסקו איבדה 2% בעקבות רכישה; HP עלתה 1% לאחר שהיכתה התחזיות; GM ופורד התאוששו בכ-7%



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית, על רקע עסקות קנייה ומכירה גדולות של סיסקו וג'נרל אלקטריק, דו"חות חיוביים של היולט פקארד, וירידת מחיר הנפט לשפל של חמישה חודשים. מניות השבבים הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, בעקבות דו"חות חזקים של יצרנית שבבי התקשורת מארוול, ומדד מניות המוליכים למחצה קפץ ב-2.5%. מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.3%; מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.4%.



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, אמר היום לראשונה באופן מפורש כי הבנק מוכן להעלות את הריבית בגוש היורו כדי לבלום את האינפלציה. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.043% לרמה של 4.502%.



דבריו של טרישה עשויים לרמז על כך שה-ECB יעלה את הריבית בגוש היורו בכבר בחודש הבא מרמתה הנוכחית של 2% - שנותרה ללא שינוי זה שנתיים וחצי. הבנק הפדרלי העלה בתחילת החודש את הריבית בארה"ב ב-0.25%, לרמה של 4% - העלאת הריבית ה-12 ברציפות מאז אמצע 2004.



מחיר הנפט הגולמי נסגר בשפל של חמישה חודשים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 56.14 דולר לחבית, ירידה של 20 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, ירד מחיר חוזים אלו ב-1.39 דולר או 2.4%.



ענקית ציוד התקשורת סיסקו (סימול CSCO) הודיעה היום על רכישת חברת סיינטיפיק אטלנטה (סימול SFA) יצרנית ממירי הכבלים הביתיים הגדולה בארה"ב, עבור 6.9 מיליארד דולר. החברה מסרה כי העסקה אינה צפויה להשפיע על תוצאותיה הכספיות בשנת 2006. "הוידיאו הופך לאחד היישומים האסטרטגיים החשובים ביותר עבור ספק שרותים משולש: בידור, תקשורת ושרותים מקוונים", אמר מנכ"ל ונשיא סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעקבות בעסקה. מניית סיסקו ירדה ב-2.1%. מנגד, עלו מתחרותיה לוסנט (סימול LU) ונורטל (סימול NT) ב-4.4% וב-3% בהתאמה.



היולט פקארד (סימול HPQ), יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, דיווחה אמש על ירידה ברווח הרבעוני, חלקית עקב הוצאות הקשורות לקיצוצי משרות. הרווח למניה בניכוי סעיפים היכה את התחזיות בוול סטריט. HP רשמה רווח נקי של 416 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, ברבעון הרביעי של שנת הכספים שהסתיים ב-31 באוקטובר, לעומת 1.09 מיליארד דולר, או 37 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה עלו ל-22.9 מיליארד דולר מ-21.4 מיליארד דולר. בניכוי סעיפים, הרווח עלה ל-51 סנט למניה, לעומת התחזית הממוצעת בוול סטריט ל-46 סנט למניה. מניית HP עלתה ב-1.3%.



יצרנית שבבי התקשורת מארוול (סימול MRVL), שרכשה מתחילת העשור שתי חברות ישראליות - רדלן תקשורת מחשבים וגלילאו - דיווחה אמש כי רווחיה ברבעון השלישי יותר מהוכפלו לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-93 מיליון דולר, על רקע ביקוש מוגבר לשבבים לכוננים קשיחים ומוצרי צריכה בתחום האלקטרוניקה. מכירות החברה גדלו ב-34% לעומת הרבעון המקביל, ל-426 מיליון דולר. החברה עלתה על תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה והעליונה כאחת. מניית מארוול קפצה ב-12.9% במחזור גדול פי 7 מהרגיל. עוד בלטו במגזר השבבים איי.אם.די (סימול AMD) ומיקרון (סימול MU) שעלו ב-3.2% וב-3.1% בהתאמה.



ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק (סימול GE) העלתה היום את תחזית הרווח של לשנת 2006 לרווח של 1.92 - 2.02 דולר למניה - צמיחה של 12% - 17% לעומת תחזית החברה לשנה הנוכחית. עד כה צפתה החברה צמיחה של 10% - 15% ברווחיה. כמו כן הודיעה היום החברה על העלאת הדיווידנד הרבעוני ב-14% ל-25 סנט למניה, ומסרה כי הרחבת היקף הקנייה חוזרת של מניותיה ל-25 מיליארד דולר עד שנת 2008. כמו כן הודיעה GE על מכירת חטיבת ביטוח המשנה שלה לסוויס רה, חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, עבור 6.8 מיליארד דולר. מניית GE עלתה ב-3.2% במחזור כפול מהרגיל.



ענקית המדיה וולט דיסני (סימול DIS) דיווחה אמש לאחר הסגירה על ירידה של 27% ברווחיה לרמה של 379 מיליון דולר, על רקע כשלונם בקופות של הסרטים "מים אפלים" ו"האחים גרים". כמו כן נפגעו תוצאות דיסני מפעילות מאכזבת של רשתות הטלויזיה ESPN ו-ABC. הכנסות החברה עלו ב-2.5% לרמה של 7.73 מיליארד דולר. מניית דיסני ירדה ב-3.1%.



מגזר הרכב רשם היום התאוששות. ג'נרל מוטורס (סימול GM), אשר ירדה שלשום לשפל של 18 שנים, עלתה ב-6.2%; פורד (סימול F) הוסיפה 7.5%.



קמעונאית ההלבשה גאפ (סימול GPS) דיווחה על ירידה של 20% ברווחיה ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-212 מיליון דולר, על רקע מכירות מאכזבות עם תחילת עונת החגים. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-3.86 מיליארד דולר, ירידה לעומת 3.98 מיליארד דולר ברבעון השלישי של שנת 2004. מניית גאפ נפלה ב-8.1%.



אנדר ארמר (סימול UARM), יצרנית החולצות הסינטטיות נגד הזעה, זינקה ב-94% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט - הזינוק החד ביותר של מניה ביומה הראשון מאז ה-IPO של יצרנית השבבים טרנסמטה (סימול TMTA) בנובמבר 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully