וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: אלווריון זינקה ב-12%

נתן שבע

20.11.2005 / 17:35

לאומי שמרה על יציבות. דיסקונט הוסיפה 0.3%, לאחר זינוק של כ-4% ביום חמישי. כור עלתה ב-1.3%


שבוע המסחר נפתח בירידות שערים על רקע המשך אי הוודאות הפוליטית אך בשעות המסחר האחרונות עבר המסחר לעליות של עד 0.6% בצל המגמה החיובית במניות הבנקים. יחד עם זאת מחזורי המסחר היו נמוכים מה שהוסיף לתנודתיות הגבוהה של המדדים. ברקע צפויה הפקיעה על אופציות המעו"ף השבוע.

עוד המשיכו לזרום ההודעות החיוביות לגבי הכלכלה הישראלית עם האצה בקצב הייצור התעשייתי על פי נתוני הלמ"ס. האקונומיסט העלה את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2005 ל-4.7% ואת תחזית הצמיחה ל-2006 ל-4.2%.

מדד המעו"ף עלה ב-0.5% ל-762.6 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.6%, ואילו מדד התל טק טיפס1.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-700 מיליון שקל.

"הרבה תלוי בשאלה איך תראה המפה הפוליטית", אומר פעיל בכיר בשוק המוסדי. "הישארותו של שרון בליכוד או חבירה לפרס עשויה להזניק את השוק, דבר שיעיד על המשך היציבות הפוליטית. מאידך, תרחישים אחרים שיעידו על הליכה לממשלת אחדות לאחר הבחירות, או קואליציה עם הדתיים, עשויים להוביל לפריצה בתקציב ולהוליד האטה בצמיחה ומכאן להעיב על השווקים", הוא מוסיף.

טבע הוסיפה עוד 1.2% והספיקה לחצות במהלך יום שישי את רמת ה-45 דולר בטרנד החיובי שמלווה אותה בחודשיים האחרונים, ועל רקע המלצה של ליהמן ברדרס ביום חמישי.

אלווריון זינקה בכ-12% בתגובה לפער בו פתחה את המסחר. הפריצה מיוחסת להמלצתו של פרשן רשת הטלוויזיה CNBC, ג'ים קריימר. בתוכניתו ציין קריימר, כי אלווריון הגיעה לשפל מבחינת המחיר בה היא נסחרת.

מניות הבנקים פתחו בתחילה בירידות ובהמשך התהפכה המגמה ואלה המשיכו במגמה החיובית משבוע שעבר. האווירה החיובית באה לאחר המכירה המוצלחת של גרעין השליטה בלאומי. מדד הבנקים עלה ב-0.5% והשלים זינוק של 4.5% בעקבות המכירה.

מניית לאומי, שכבר הספיקה לזנק ביותר מ-5% השבוע, שמרה על יציבות. הפועלים רשמה עלייה של 1.2%. מניית דיסקונט הוסיפה עוד 0.3% לאחר שזינקה כמעט ב-4% ביום חמישי, בעקבות המלצה של דויטשה בנק.

כור ואינספייר מתחזקות לאור הנפקתה הקרובה של סקופוס בנאסד"ק, לפי שווי של 157 מיליון דולר. כור שמחזיקה בחברה ב-34% הוסיפה 1.3% ואילו אינספייר שמחזיקה בסקופוס בכ-6% ועשויה לרשום רווח של 18 מיליון שקל בעקבות ההנפקה, זינקה ב-4.9% אם כי במחזור נמוך של פחות מ-200 אלף שקל.

וואלה! מזנקת ב-7.8% במחזור ער ומשלימה פריצה של 40% בשלושה שבועות. בסוף השבוע דובר בכנס בראש פינה על השינוי הפרסומי שעובר על שוק התקשורת, כשהמשקל עובר מהטלוויזיה לאתרי האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully