וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי רה"מ: שרון יפרוש ככל הנראה מהליכוד ויקים מפלגה חדשה; בכירים בליכוד מאיימים לפעול לדחיית הבחירות למאי

מזל מועלם

20.11.2005 / 6:58

אנשי שרון העריכו שרה"מ עשוי להודיע על החלטתו לפרוש כבר בישיבת הסיעה מחר; יותר מעשרה שרים וח"כים צפויים להצטרף למפלגתו החדשה; מופז ושלום שוקלים להתמודד על ראשות הליכוד אם שרון יפרוש; שרי העבודה צפויים להתפטר מחר



ראש הממשלה, אריאל שרון, יפרוש ככל הנראה מהליכוד ויקים מפלגה חדשה - כך מתרשמים מקורביו. אנשיו של שרון העריכו שראש הממשלה עשוי להודיע על החלטתו לפרוש כבר בישיבת הסיעה מחר (שני), שתהפוך לישיבת הסיעה האחרונה בראשותו. הם הוסיפו שאם יפרוש, יותר מעשרה שרים וח"כים מהמפלגה עתידים להצטרף אליו.



בסוף השבוע המשיך שרון בהתייעצויות, אך לדברי המקורבים טרם הכריע סופית אם לפרוש או להישאר בליכוד ויודיע על החלטתו בימים הקרובים. לדברי אחד מאנשיו של שרון, ראש הממשלה טרם החליט אם "למצות מהלך הידברות נוסף בתוך הליכוד".



בכירים בליכוד, ובהם שרים בממשלה, אמרו בסוף השבוע שאם יתברר ששרון החליט לפלג את הליכוד ולהוביל לבחירות בזק, בליכוד "לא יישבו בחיבוק ידיים" ויפעלו לדחות את הבחירות ממארס למאי. לדברי בכיר בליכוד, "הקלפים הם לא רק בידיים של שרון, אם הוא יוצא החוצה נדאג שהבחירות לא יהיו במארס באמצעות הוועדות בכנסת". גם מרבית הבכירים בליכוד, בהם שרי המפלגה בממשלה, העריכו בסוף השבוע ששרון מתכנן לפרוש מהליכוד - בין השאר בהתבסס על בדיקות שעורכים אנשיו עם מצטרפים בפוטנציה למפלגה החדשה. פעילים ששוחחו עם בנו, ח"כ עמרי שרון, התרשמו אף הם שההכרעה לעזוב את הליכוד כבר התקבלה.



"הוא רק צריך לקבל את ההחלטה"



את סוף השבוע בילה ראש הממשלה שרון בביתו שבחוות שקמים בדרום, בחברת משפחתו הקרובה. שרון ערך התייעצויות עם בניו, עמרי וגלעד, וכן עיין בחוות הדעת שהגישו לו כל יועציו, שרובם מצדדים בפרישתו. "יש בפניו את כל הנתונים כמעט", אמר מקורב לראש הממשלה שרון בסוף השבוע, "אולי חסר עוד איזה סקר. הכל ניתן לו והוא רק צריך לקבל את ההחלטה".



אף ששרון, לפי מקורביו, טרם גיבש סופית את החלטתו, הוא פועל בימים האחרונים בשני צירים. מחד, התארגנות לקראת פרישה מהליכוד, באמצעות "גישושים" ושיחות עם מועמדים פוטנציאלים להצטרפות למפלגה החדשה; ובמקביל היערכות להישארות במפלגה. אנשיו סיפרו אתמול שבמהלך סוף השבוע זרמו אל ראש הממשלה עשרות פניות וקריאות של חברי מרכז וראשי ערים, המבקשים משרון להישאר בליכוד. לפונים הרבים נמסר ש"אולי כבר מאוחר מדי", וחבל "שכל מה שעושים עכשיו כדי להשאיר את אריק בליכוד לא נעשה לפני שלושה חודשים אחרי ההתנתקות".



חברי הכנסת "המורדים" המשיכו ממשיכים למתוח ביקורת על התנהלותו של שרון, שלדבריהם ממשיך באיומים עליהם ומזיק לליכוד. פעילי ליכוד שדיברו בסוף השבוע עם ח"כ עמרי שרון, והתרשמו ממנו שההחלטה נפלה, הטיחו בו ביקורת: "נשכבנו על הגדר בשביל אבא שלך ועכשיו הוא בורח מהמערכה". לדבריהם שרון הבן לא הגיב לטענותיהם ולא ניסה להסביר.



המפלגה החדשה אמנם טרם הוקמה, ואולם בסביבת שרון כבר מונים כמה בכירים במפלגה, שעם חלקם כבר שוחחו וקיבלו את הסכמתם להצטרפות למפלגה החדשה: השרים ציפי לבני, אהוד אולמרט, מאיר שטרית, אברהם הירשזון וחברי הכנסת רוני בר-און, מגלי והבה, מרינה סולדוקין וענבל גבריאלי (ליכוד), השר חיים רמון (עבודה), ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר, סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף (מיל) גבי אשכנזי, מנכ"לית משרד החינוך רונית תירוש, הפרופ' אבישי ברוורמן, נשיא אוניברסיטת "בן גוריון" שבבאר שבע, והשר לשעבר דן מרידור.



בנוסף לכך, מציינים מקורבי שרון שברצונו של ראש הממשלה לשלב ברשימה שני אנשי עסקים לפחות, ושני ראשי ערים מהצפון ומהדרום. השר שמעון פרס אינו צפוי לקבל פנייה להצטרף למפלגה. בסביבת שרון מעריכים שפרס לא יועיל לה אלקטורלית. "מסע הציד" אחרי מצטרפים למפלגה, שמנהלים מקורבי שרון, בראשם הפרסומאי ראובן אלדר, כלל גם פנייה לשר יצחק הרצוג. הרצוג העביר מסר חד משמעי שאין לו כוונה לעזוב את מפלגת העבודה.



מופז ושלום שוקלים להתמודד על ראשות הליכוד



בעקבות ההערכות על פרישתו הקרבה של שרון, שוקלים גם שר הביטחון, שאול מופז, ושר החוץ, סילבן שלום, להתמודד בפריימריס להתמודד בפריימריס הקרובים על ראשות הליכוד. בליכוד יש הטוענים שבניגוד לטענות של שרון ומקורביו, רוב חברי הסיעה לא יעזבו את הליכוד, וכך גם מרבית הפעילים.



מרכז מפלגת העבודה יכריע היום ככל הנראה בעד פרישת המפלגה מהקואליציה. לאחר החלטת המרכז יגישו מחר שרי העבודה את מכתבי ההתפטרות שלהם, לפני הצבעתם בקריאה טרומית בעד הקדמת הבחירות, שנדחתה ליום רביעי. בסביבת שרון שוקלים לפנות לנשיא המדינה, משה קצב, ולבקש ממנו לפזר את הכנסת וכך להבטיח את בחירות הבזק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully