וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרקסקו מעבירה את כל הייצוא החקלאי שלה לאל על - לא תחדש החוזה עם ק.א.ל

עמירם כהן

20.11.2005 / 7:22

אגרקסקו הטיסה בק.א.ל כשליש מהיצוא החקלאי הטרי של ישראל; החברה החליטה לעבור לעבוד עם אל על, לאחר שבק.א.ל לא איפשרו לה להטיס יותר מ-15 אלף טונות בשנה



אגרקסקו, חברת הייצוא החקלאי הגדולה בישראל, לא תחדש את החוזה עם חברת התעופה ק.א.ל ומדצמבר 2005 תטיס מטענים רק באמצעות אל על. בשנים האחרונות הטיסה ק.א.ל כמחצית מהמטענים של אגרקסקו, שאחראית על כ-65% מהיצוא החקלאי הטרי של ישראל. את המחצית השנייה הטיסה אל על.



מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר ק.א.ל, איתן בן דוד, אמר בסוף השבוע ל-TheMarker כי באגרסקו החליטו לעבור לאל על לאחר שק.א.ל הודיעה כי לא תטיס עבורה יותר מ-15 אלף טונה בשנה. "כשק.א.ל הטיסה 30-25 אלף טונה בשנה עבור אגרקסקו היא היתה חייבת להפעיל טיסות מטען שלא היה במה למלא אותן בחזרה לישראל - דבר שהסב לנו הפסדים", הסביר בן דוד את החלטת ק.א.ל.



לדברי בן דוד, בשנים 2003-1999 היה לק.א.ל הפסד מצטבר של 23 מיליון דולר וב-2004 הפסידה החברה 4 מיליון דולר נוספים. את 2005 היא צפויה לסיים באיזון.



מנכ"ל אגרקסקו, שלמה תירוש, אישר כי החברה תטיס רק באל על ותפסיק את ההתקשרות עם ק.א.ל.



חברת ק.א.ל הוקמה ב-1976 כחברה להטסת יצוא חקלאי בלבד. ב-1999 היא קיבלה "רישיון מפעיל" ומאז היא פועלת כחברה מסחרית ומחזיקה ב-20% משוק הטסת המטענים. השליטה בק.א.ל נמצאת בידי הקיבוצים והמושבים באמצעות תאגיד האחזקות "ניר שיתופי" (65%) שבבעלותם. יתרת השליטה (35%) היא בידי מועצות הייצור החקלאיות (בשליטת ארגוני החקלאים והממשלה). מניות ההון הן בידי מועצות היצור (58%) וניר שיתופי (42%).



השליטה באגרקסקו נמצאת בידי הממשלה (50%), מועצות הייצור (25%) ותנובה (25%). כל מניות ההון הן בידי מועצות הייצור. לדברי תירוש היצוא בהטסה הצטמצם בעיקר בגלל מהגדלת היצוא החקלאי דרך הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully