וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה בתוצאות פולגת בעיקר בגלל פולגת טקסטיל

שרון שפורר

20.11.2005 / 12:37

בתשעת החודשים הראשונים השיגה פולגת רווח נקי של 15.5 מיליון דולר

כחמישה חודשים לאחר שעורר את זעמם של פעילי שוק ההון, מודיע היום דירקטוריון חברת פולגת, שבבשליטת קבוצת סילברבוים על הסכם העסקה חדש למנכ"ל החברה עופר גלבוע. הדירקטוריון גם הוריד מהפרק את הסכם ההעסקה של יו"ר פולגת צביקה בארינבוים, במקביל לפרסום תוצאות החברה ברבעון השלישי.

בצהרי יום שישי של חודש יוני 2005 שיגרה פולגת הודעה לבורסה בה זימנה את אסיפת בעלי המניות, לצורך אישור הטבות שכר חריגות למנכ"ל וליו"ר. העיתוי של ההודעה הכעיס את המשקיעים משום שבאותו יום לא היה מסחר בתל אביב. הרושם שנוצר היה שפולגת מנסה למזער את החשיפה התקשורתית של ההסכם, שכלל הטבות שכר מופלגות.

כשלושה ימים לאחר פרסום ההודעה, חזרו בהם בארינבוים וגלבוע מההסכמים והסבירו זאת בחוסר רצונם "לפגוע באמון המשקיעים". והנה הבוקר, אנו מתבשרים על הסכם העסקה חדש, לפיו יקבל גלבוע שכר בעלות שנתית של 2.25 מיליון שקל (187.5 אלף שקל בחודש) - בדיוק כמו בתוכנית המקורית. עם זאת, המענק לו הוא זכאי במידה והרווח הנקי של בגיר יעלה על 7.5 מיליון דולר (תשואה של 25% על ההון העצמי) נמוך משמעותית בהסכם הנוכחי.

תחת הנחת רווח של 14-7.5 מיליון דולר, יגיע המענק לכל היותר ל-390 אלף דולר (כ-1.8 מיליון שקל) במקום לכמיליון דולר לכל היותר בהסכם הנוכחי. ברווח גבוה מ-14 מיליון דולר קיימת מדרגה נוספת, כשהמקסימום מגיע ל-3.6 מיליון שקל, בדיוק כמו במקור. בארינבוים, שהיה אמור לקבל מחצית מהסכומים של גלבוע, ויתר על חוזה העסקתו.

התוצאות הכספיות של פולגת ברבעון השלישי מציגות הרעה, אם כי זו מיוחסת לפולגת טקסטיל שנרכשה ביולי החולף ומאוחדת לראשונה בתוצאות פולגת. מהחברה נמסר כי פולגת טקסטיל נמצאת בשיאו של תהליך ארגון מחדש בשורותיה והפסדיה הביאו לירידה ברווח הרבעוני של החברה ל-1.5 מיליון דולר, לעומת כ-2.25 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לירידה ברווח תרמה גם העובדה, שפולגת החלה לשלם מס מלא בשנת 2005, לעומת מס אפסי ששילמה בשנת 2004. הכנסות הרבעון הסתכמו ב-38.3 מיליון דולר, לעומת כ-41.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים מאז העברת השליטה בה לידי סילברבוים, בראשות צביקה בארינבוים ועופר גלבוע, חתמה פולגת עם רווח נקי של 15.5 מיליון דולר, לעומת רווח של 4.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההנחות שהעניקה בגיר ללקוח העיקרי שלה, רשת מרקס אנד ספנסר הבריטית הביאה לירידה קלה של 8% במכירות התקופה ל-104.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-113.1 מיליון דולר אשתקד.

צביקה בארינבוים, יו"ר פולגת, אמר היום: "לכל בעלי המניות של פולגת יש אינטרס ברור שעופר גלבוע ימשיך לכהן בשורותיה. עופר הוא מנכ"ל מקצועי ומוערך ביותר בתעשיית הטקסטיל, והתוצאות של בגיר מדברות בעד עצמן. בסוף השנה הנוכחית מסתיים הסכם ההעסקה של גלבוע, ולאחר שבדקנו את רמות השכר המקובלות לחברות מסדר הגודל של בגיר, הגענו להסכמה בנוגע לתנאי הסכם ההעסקה החדש. יש לציין, כי ההסכם הנוכחי מוזיל בעשרות אחוזים את עלויות השכר של גלבוע ומבטיח לנו עלות מקסימלית, שהיא נמוכה בעשרות אחוזים מהעלות שנרשמה בשנת 2004 וכנראה תירשם גם בשנת 2005".

בארינבוים אמר כי "הפנמנו היטב את הלקח מהביקורת שספגנו מגופים מוסדיים בשוק ההון לפני מספר חודשים, כשהעלנו את נושא ההעסקה שלי ושל עופר. הפעם ערכנו מפגשים מקדימים עם המשקיעים המוסדיים, שיתפנו אותם במחשבותינו בנוגע להסכם ההעסקה הראוי לגלבוע, ולשמחתי גם קיבלנו מהם את ברכת הדרך. כמו כן, במסגרת הפקת הלקחים שיישמנו, נושא ההעסקה שלי כלל לא עלה לדיון".

גלבוע התייחס לתוצאות החברה ואמר, כי "פולגת ממשיכה להתמקד בפיתוח שווקים חדשים עבור בגיר ובארגון מחדש של פולגת טקסטיל, אותה רכשנו השנה מגוני הטורקית. בגיר שמה את הדגש על פיתוח מוצרי חדשנות נוספים, ועל הרחבת נוכחותה בשוק האמריקני באמצעות חשיפה ללקוחות חדשים ואיתור חברות המתאימות לרכישה. בפולגת טקסטיל אנו נמצאים בשיאו של תהליך התייעלות, שאני מעריך שיניב פירות כבר במהלך הרבעונים הקרובים ושיבוא לידי ביטוי במעבר לרווחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully