וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM צפויה לאבד את מעמדה כיצרנית המכוניות הגדולה בעולם לטובת טויוטה - אחרי 70 שנה

TheMarker

20.11.2005 / 13:01

יעד המכירות של טויוטה לשנת 2006 צפוי לעמוד על 9.2 מיליון מכוניות; טויוטה הדיחה את פורד מהמקום השני בארה"ב בתחילת חודש נובמבר; דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



טויוטה היפאנית, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם, מתכננת לתפוס את מקומה של ג'נרל מוטורס (סימול GM) כיצרנית המכוניות הגדולה בעולם בשנה הבאה, אחרי 70 שנים שבהן החזיקה GM בתואר. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



לקראת סוף השנה צפויה טויוטה לחשוף את יעדי המכירות הגלובליים שלה לשנת 2006, אשר יעמדו על 9.2 מיליון מכוניות, אמרו מקורות המקורבים לחברה. מדובר בזינוק של 11% לעומת 8.28 מיליון מכוניות שהחברה צפויה לייצר בשנת הכספים הנוכחית המסתיימת בחודש מארס.







GM טרם פירסמה את יעדי המכירות שלה לשנת 2006, אולם החברה צפויה לייצר השנה 9.1 מיליון מכוניות, לעומת 8.99 מיליון מכוניות בשנת 2004 - נתח של 14% משוק הרכב העולמי.



פורד (סימול F), יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בעולם, מכרה 6.98 מיליון מכוניות בשנת 2004.



טויוטה הדיחה את פורד מהמקום השני בשוק הרכב הקמעונאי בארה"ב בתחילת חודש נובמבר, והתקרבה לכדי מרחק של פחות מ-1% ממובילת השוק ג'נרל מוטורס, לפי נתוני חברת המחקר ג'יי. די פאואר אנד אסושיאייטס.



הנתח של יצרניות כלי הרכב האמריקאיות בשוק הרכב בארה"ב המשיך לצנוח באוקטובר בעקבות נסיקת מחירי הדלק שגרמה לירידה בביקוש לרכבי שטח. סיבה נוספת היא סיום מבצעי הנחות, שבמסגרתם הורחבו ההנחות שניתנו לעובדי יצרניות הרכב האמריקאיות לכלל הציבור.



מכירות GM ופורד בארה"ב נפלו בחודש שעבר ב-23% וב-25.6% בהתאמה במונחי יחידות. עבור פורד היה זה חודש שני ברציפות שבו נרשמה נפילה דו ספרתית במכירותיה, לאחר שבספטמבר נפלו מכירותיה ב-20%.



בתשעה החודשים הראשונים של השנה גדל הנתח של טויוטה בשוק הרכב האמריקאי ב-0.9% ל-13%. מנגד, ירד הנתח של פורד ב-0.8% ל-18.9%, וחלקה של GM בשוק ירד ב-1.1% ל-26.8% - נתח השוק הנמוך ביותר שידעה ענקית הרכב מאז שנת 1925.



GM צפויה להודיע השבוע על קיצוצים בכוח העבודה ועל סגירת מפעלים, דיווח שלשום העיתון "דטרויט ניוז". אנליסטים מעריכים כי החברה צפויה לסגור שלושה מפעלים, בנוסף לשלושה מפעלים שכבר סגרה השנה, וכי היקף הקיצוצים בכוח האדם יהיה גבוה יותר מ-25 אלף משרות שהחברה כבר הודיעה שכוונתה לקצץ.



פורד הודיעה שלשום על כוונתה לפטר 4,000 עובדי צווארון לבן בארה"ב - 10% מעובדי דרג זה בפורד - כחלק מארגון מחדש. הפיטורים יצטרפו ל-2,750 המשרות שעל קיצוצן כבר הודיעה החברה השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully