וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: וושינגטון ובייג'ין ישתפו פעולה בהתאמת שער החליפין של היואן לכוחות השוק

עפרה שלו

20.11.2005 / 13:14

נשיא סין הו ג'ינטאו אמר כי סין תמשיך לקדם את הרפורמה ביואן ותשתף פעולה עם ארה"ב - במטרה להחזיר בהדרגתיות את האיזון בסחר בין שתי המדינות



וושינגטון ובייג'ין ישתפו פעולה בהתאמת שער החליפין של היואן לכוחות השוק של היצע וביקוש, כך אמר נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בביקורו בבירת סין. ארה"ב עומדת בראש שותפות הסחר של סין המבקרות אותה על כך שהיא שומרת את ערך היואן נמוך באופן מלאכותי, כדי להוזיל את מחירי הסחורות שלה ולחזק את פעילות היצוא.



ביולי ביצעה סין ייסוף של 2.1% ביואן מול הדולר, והחליפה את הקיבוע המלאכותי של היואן לדולר - עליו שמרה בקנאות במשך עשור - בקיבוע לסל של שמונה מטבעות. הייסוף, לו ציפו בכיליון עיניים שותפות הסחר של סין, היה קטן מכדי שיהיו לו השלכות משמעותיות על פעילות היצוא של סין.



"נמשיך לעבוד עם סין במטרה ליישם את הבטחתה מחודש יולי להפוך את המטבע לגמיש יותר ומותאם יותר לשוק", אמר בוש. "סין תמשיך לקדם את הרפורמה ביואן" אמר נשיא סין, הו ג'ינטאו "ותשתף פעולה עם ארה"ב במטרה להחזיר בהדרגתיות את האיזון בסחר בין שתי המדינות".



מוקדם יותר החודש רמזה ממשלת סין כי בכוונתה להעלות בהדרגתיות את ערך היואן בשנה הבאה. במקביל נאמר אז כי הצמיחה העצומה בעודף במאזן הסחר של סין - גורם נוסף הטורד את מנוחתה של ארה"ב - תאט בשנה הבאה.



בספטמבר הגיע הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב לשיא - 66.1 מיליארד דולר. העלייה קשורה, בין השאר, לעלייה במחיר הנפט לאחר הוריקן קרינה, ולגידול ביבוא מסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully