וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט ההונאה של איל העיתונות קונרד בלאק יתחיל מחרתיים בשיקגו; מסתכן בהסגרה אם לא יתייצב

TheMarker

20.11.2005 / 16:00

המו"ל לשעבר של "ג'רוזלם פוסט" נמצא כעת בקנדה - מדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ארה"ב; בלאק ושלושה בכירים נוספים בהולינג'ר העניקו לעצמם תשלומים לא מורשים בסך כ-84 מיליון דולר



איל העיתונות הבריטי קונרד בלאק, שהיה המו"ל של ה"ג'רוזלם פוסט", נדרש להתייצב מחרתיים בבוקר בבית משפט מחוזי בשיקגו לשם הקראת אישומי הונאה נגדו. האישומים נושאים עונש מאסר של עד 40 שנה.



כנגד בלאק, שהודח ב-2003 מדירקטוריון המו"ל הולינג'ר, הוצא בארה"ב ביום חמישי צו מעצר בעקבות הגשת כתב אישום נגדו הכולל 11 סעיפי הונאה, הקשורים למכירת מאות עיתונים בקנדה בשווי כולל של יותר מ-2 מיליארד דולר. כל אחד מהסעיפים נגד בלאק נושא עונש מקסימלי של 5 שנות מאסר וקנס של רבע מיליון דולר.



לא ברור מה יעלה בגורלו של בלאק, הנמצא כעת באחוזתו המפוארת בטורונטו בקנדה, אם לא יתייצב בבית המשפט מחרתיים. זאת משום שלא קיים הסכם הסגרה בין ארה"ב לקנדה. עם זאת, אם ישוב בלאק - שהוא אזרח בריטי - למולדתו בריטניה הוא יוסגר לארה"ב, שכן בין ארה"ב לבריטניה קיים הסכם הסגרה.



הולינג'ר מכרה בנובמבר 2004 את "ג'רוזלם פוסט" לקאנווסט, חברת המדיה הגדולה בקנדה הנמצאת בשליטת משפחת אספר, ולחברת מרקעי תקשורת שבשליטת עלי עזור, תמורת 13.2 מיליון דולר.



לטענת התביעה בארה"ב בלאק ושלושה בכירים נוספים בהולינג'ר הפרו את החוק, כשהעניקו לעצמם תשלומים לא מורשים בסך כ-84 מיליון דולר מכספי הולינג'ר. בלאק והנאשמים האחרים בפרשה, מואשמים בכך שהונו את בעלי מניות הולינג'ר בארה"ב ובקנדה, כמו גם את רשויות המס הקנדיות. לטענת התביעה קיבל בלאק תשלומים לא מורשים של מיליוני דולרים מהחברה. בלאק מכחיש את האישומים נגדו.



כמו כן מואשם בלאק בהונאת הולינג'ר - המו"ל של "שיקגו סאן טיימס" ובעבר גם של "דיילי טלגרף" הבריטי - בכך שניצל את כספי החברה למימון מסיבת יום הולדת מפוארת לאשתו ולאחזקת דירות בניו יורק. כן טוענת התביעה כי בלאק השתמש במטוס של הולינג'ר כדי לטוס עם אשתו לחופשה בדרום האוקיינוס השקט.



האישומים נגד בלאק הוגשו בעקבות חתימת עסקת טיעון בין התביעה לבין יד ימינו לשעבר של בלאק בהולינג'ר, דיוויד רדלר. רדלר הודה בסעיף אישום קל יחסית של הונאה והסכים לשתף פעולה עם החוקרים ולהעיד במשפט כנגד בלאק ושלושת הנאשמים האחרים. אם יורשע רדלר בסעיף האישום נגדו הוא צפוי לעונש מרבי של 29 חודשי מאסר וקנס של רבע מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully