וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד לשכת הספנות הישראלית ומנהל נמל אילת נאבקים נגד ביטול התמריצים לנמל

שרון קדמי

20.11.2005 / 17:49

לטענת לשכת הספנות נמל אילת לא זוכה לתנאים מהם נהנים נמלי הים התיכון - הובלת מטענים באמצעות הרכבת באופן מסובסד; בנוסף, משרד האוצר מתכוון לבטל את ההנחות בתעריפי השינוע של נמל אילת



בישיבת ועד לשכת הספנות הישראלית שהתקיימה לאחרונה הביעו חברי הוועד תמיכה בדרישת מנהל נמל אילת להמשיך ולהיאבק נגד ביטול התמריצים המגיעים לנמל אילת.



לטענת לשכת הספנות, נמל אילת, המהווה שער למסחר בינלאומי - סובל מקיפוח מתמשך. "בניגוד להצהרות המבקשות ליצור תחרות הוגנת כדי לשמור על כוחות שוק מאוזנים וכלכלה חופשית, נמל אילת לא זוכה לאותם התנאים מהם נהנים נמלי הים התיכון", ציינו בלשכה.



נמלי חיפה, אשדוד ותל אביב נהנים מסבסוד עקיף בשל יכולתם להוביל מטענים באמצעות הרכבת באופן מסובסד, טענו בלשכה. משרד האוצר הבטיח, לטענתם, כי עד אשר תקום מסילת רכבת לאילת יש לתגבר את הנמל בתמריצים כלכליים כדי לשמור על תחרות ראויה בין הנמלים. למרות ההבטחות נטען כי בכוונת משרד האוצר לבטל את ההנחות המיוחדות בתעריפי השינוע של נמל אילת ולקצץ בסובסידיות לתחבורה היבשתית בין אילת לצפון הארץ בהובלת מטענים הנפרקים בנמל אילת.



במכתב ששיגר נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות הישראלית, לשרי האוצר והתחבורה ציין כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטות החד-צדדיות של משרד האוצר, המנוגדות להחלטות ולהבטחות של הממשלה. "חברות הספנות לוקחות בחשבון שיקוליהן הכלכליים את שמירת הסטטוס קוו בתעריפים והוצאותיהן העכשוויות והעתידיות מבוססות על הבטחות הממשלה. נסיגה מהבטחות אלו תסב נזק למשק הישראלי" אומר גנצרסקי.



בעקבות מכתבו של נשיא לשכת הספנות הישראלית שיגר שר התחבורה, מאיר שיטרית מכתב לשר האוצר, אהוד אולמרט בו הוא כותב: "לא ברור לי באיזה סמכות מבטל אגף התקציבים החלטת ממשלה. אני מתנגד לביטול התמריצים האלה אשר יפגעו קשות בנמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully