וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרסמות הגדולות ביותר בישראל - שטראוס-עלית ויוניליוור - לא משקיעות בפרסום למגזר הערבי

איילה צורף

20.11.2005 / 17:00

לכל אחת מהחברות תקציב פרסום של עשרות מיליוני דולרים לשנה - פחות מ-150 אלף דולר מתוכם מופנים למגזר הערבי; ביפעת בקרת פרסום מעריכים כי הפרסום במגזר הערבי מגלגל כ-5.5 מיליון דולר בשנה



שתי המפרסמות הגדולות בישראל - שטראוס-עלית ויוניליוור - נעדרות מרשימת דירוג המפרסמים הגדולים במגזר הערבי ל-2005. כל אחת מהחברות, בעלות תקציב פרסום של עשרות מיליוני דולרים, משקיעות פחות מ-150 אלף דולר בשנה במגזר - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום, המודדת את שטחי פרסום בעיתונות, בטלוויזיה, שילוט חוצות וכדומה.



על פי הערכת יפעת, ענף הפרסום במגזר הערבי מגלגל כ-5.5 מיליון דולר - מדובר בהיקף הפעילות של משרדי הפרסום העיקריים הפועלים במגזר הערבי. שטראוס-עלית ויוניליוור לא הגיבו לשאלה מדוע הם נמנעות כמעט כליל מפרסום במגזר הערבי.

שני המפרסמים הגדולים במגזר בשנה החולפת הם סלקום והמועצה להסדר הימורים בספורט (הטוטו), עם הוצאה הנאמדת בחצי מיליון דולר בשנה, כל אחת. תנובה היא המפרסמת הגדולה ביותר במגזר ביחס למתחרותיה בתחום החלב.



משרד הפרסום הגדול ביותר במגזר הוא פובליסיס-סקטורס, מקבוצת פובליסיס-אריאלי, בפער ניכר על האחרים. להערכת יפעת, היקף הפעילות של המשרד עומד על כ-1.7 מיליון דולר בשנה. במקום השני מדורג מקאן אריקסון, עם פעילות של כ-1.1 מיליון דולר בשנה. הדירוג אינו כולל פעילויות קידום מכירות, יחסי ציבור, הפקות דפוס ופרסום ברדיו אל שמס.



בענף טוענים כי הנתונים משקפים מציאות חלקית בלבד. לטענת חלק מהעוסקים בפרסום מגזרי, הנתונים נמוכים משמעותית מהנתונים האמיתיים. מאידך, יש הטוענים כי מדובר בנתונים גבוהים יותר מאשר היקף הפעילות בפועל.



תגובת שטראוס-עלית: "הפעילות שלנו במגזר אינה נמדדת במדיה. אנו מאמינים שכדי לגעת בצרכן צריך להיות גם במדיה אבל בעיקר בנקודת המכירה".



תגובת של יוניליוור דומה למדי: "בשנה האחרונה פעלנו פעילות רחבה מתחת לקו במגזר הערבי. אנו רואים במגזר הזה קהל חשוב מאוד ונפעל בהתאם לתוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו מולו שתכלול גם פרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully