וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח פנו בבקשה להגדיל את תעריפי ביטוחי החובה של אופנועים

רם דגן

21.11.2005 / 9:18

על פי טענת חברת הפול, המבטחת את כלי הרכב הדו-גלגליים, יש לבצע את המהלך לאור הגידול במספר התאונות והתביעות שנרשמו בשנים האחרונות



מבטחת כלי הרכב הדו-גלגליים, חברת הפול, מבקשת לייקר את תעריפי הביטוח של האופנועים. יו"ר החברה, משה שטאובר, שלח מכתב למפקח על הביטוח ידין ענתבי שבו הוא מבקש מהמפקח לעדכן את תעריפי הביטוח כלפי מעלה. על פי טענת הפול יש לבצע את המהלך לאור הגידול במספר התאונות והתביעות שנרשמו בשנים האחרונות.



הפול היא חברה בבעלות משותפת של כל חברות הביטוח ועל פי חוק היא מחויבת לבטח כל בעל אופנוע שחפץ בכך בביטוח חובה. תעריפי ביטוח אלה מוגבלים על ידי משרד האוצר, ולאור מספר התאונות הרב מדובר בחברה שרושמת הפסדים שנתיים שנאמדים בכ-150 מיליון שקל. הפסדים אלה נזקפים לחברות הביטוח עצמן. משרד האוצר מפצה את החברות בעבור הפסדים אלה על ידי מתן אפשרות לגביית תעריפי ביטוח רכב גבוהים יותר, כך שלמעשה התוצאה היא שבעלי הרכבים מסבסדים את ביטוחי החובה של בעלי האופנועים.



בנוסף לדרישה לעדכן את תעריפי הביטוח של האופנועים מבקשת הפול ממשרד האוצר לאפשר לה לגבות תעריפים דיפרנציאליים. כיום גובה החברה תעריף קבוע של 2,500-1,600 שקל. על פי טענת הפול קביעת תעריף דפרנציאלי שיותאם לאופיו של בעל האופנוע, תביא להקטנת הגירעון של החברה, שכן המוטיבציה של בעלי האופנועים להגיש תביעות תהיה נמוכה יותר, מכיוון שריבוי תביעות יביא לייקור עתידי של הפרמיה. בכך, טוענים בפול, יקטן גם הצורך בסבסוד רוכבי האופנועים על ידי בעלי הרכבים הרגילים.



עוד טוענים בפול כי בכל הקשור לאופנועים חלה החמרה במספר התאונות ומקרי התביעות, מה שמביא לכך שתעריף הביטוח הנוכחי נמוך באופן משמעותי ממה שהיה צריך להיות ללא הפיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully