וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות ושערו נקבע על 4.728 שקלים

טל לוי

21.11.2005 / 15:48

ערן בסון: "כרגע אנו לא רואים תנועה ערה מצד השחקנים הזרים אשר עומדים מן הצד ובוחנים את המצב"


על רקע השינויים המשמעותיים ביממה האחרונה - פרישתו של אריאל שרון ממפלגת הליכוד והקדמת הבחירות - מפגין הדולר יציבות. שערו של המטבע האמריקאי ירד היום קלות ב-0.06% ושערו נקבע על 4.728 שקלים. היורו התחזק ביותר מ-1% ושערו נקבע על 5.585 שקלים.

"קביעת מועד לבחירות מפזרת את עננת אי הוודאות שליוותה את הנושא בזמן האחרון ומועילה לשקל", כך אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. "עדיין צפויה תקופה של קיפאון פוליטי, שכן המדינה פועלת לפי שעה בלא תקציב מסודר".

בסון אף מציין כי לקראת סוף השנה רואים בדרך כלל מסחר דליל יותר והדבר גורם לתנודתיות בשער החליפין ומזכיר גם את התופעה המוכרת לפי שחקנים שביצועיהם במהלך השנה היו פחות טובים, נוטים לבצע מהלכים אחרונים וקיצוניים על מנת לשפר את סיכום השנה.

"כרגע אנו לא רואים תנועה ערה מצד השחקנים הזרים אשר עומדים מן הצד ובוחנים את המצב", אומר בסון. "ההשפעה ניכרת דווקא בבורסה, שיורדת כעת, אולם יש לשים לב שכסף שיוצא מהבורסה משמש בד"כ לרכישת דולרים (ומכאן לעלייה בדולר). ירידות בבורסה לצד יציבות בדולר מעידים על כך שהזרים עדיין לא יוצאים מהשווקים".

"לפי שעה, רמת ה-4.7450 שקלים ממשיכה להוות התנגדות חזקה, המקבלת רוח גבית מהיחלשותו של הדולר בעולם, עקב הודעתו של נגיד הבנק המרכזי האירופי, טרישה, על העלאת ריבית הבסיס של היורו ב-0.25% לרמה של 2.25%, החל מהראשון בדצמבר", אומר בסון ומציין כי הנגיד פישר יעלה את ריבית הבסיס בין 0.5%-0.25% כבר בסוף החודש "לאור כל זאת צפוי השקל להיסחר בתנודתיות רבה".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully