וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC על הרבעון המאכזב של תרו: "ההנהלה איבדה קשר עם העסק, הרבעון השלישי לא היה חד פעמי"

יורם גביזון

21.11.2005 / 21:14

אליוט ווילבור - אחד האנליסטים הוותיקים בתעשייה הגנרית - קיצץ את מחיר היעד למניה מ-28 ל-18 דולר, לאחר שצללה 36% ביום חמישי ושישי בשבוע שעבר; "הנהלת תרו שוב פגעה אנושות באמינותה"



"הנהלת תרו שוב פגעה אנושות באמינותה", כותב אליוט ווילבור, אנליסט ב-CIBC. ווילבור למוד האכזבות קיצץ את מחיר היעד למניית מ-28 ל-18 דולר, לאחר שזו צללה ב-36% במסחר ביום חמישי ושישי בשבוע שעבר. מחיר זה אמנם גבוה ב-28% ממחירה של המניה בבורסה אבל נמוך ב-36% ממחיר היעד הקודם שלו.



ווילבור, אחד האנליסטים הוותיקים בתעשייה הגנרית, מביע ספק אם התוצאות המאכזבות של הרבעון החולף היו ארוע נקודתי, נוכח מה שהוא רואה כהתרופפות השליטה של ההנהלה בעסק. להערכתו אין בשורה של ממש בצבר המוצרים של תרו, שממתינים לאישור רשות המזון והתרופות. הוא סבור שהמגמה של גידול במספר המרשמים וירידה במכירות מצביעה על שחיקה במחירים ועל הקטנת מלאים שהצטברו אצל לקוחותיה של החברה. ווילבור מעלה את האפשרות כי הבעיה של מלאים עודפים של מוצרי החברה אצל סיטונאים, שהביאה להתמוטטות המניה, צפה מחדש או שמעולם לא נעלמה, ורומז על בעיות בדיווח של החברה על מכירות.



עוצמת הביקורת על הנהלתה של תרו מובנת בהתחשב בהשמדת הערך שחוו משקיעיה ובאי העמידה השיטתית של החברה בתחזיות האנליסטים. תרו, שנסחרת כיום בשווי של 410 מיליון דולר לאחר שאיבדה 80% משיאה בדצמבר 2003, שמה ללעג לפחות שלוש פעמים את תחזיות האנליסטים. היא הציגה רווח נקי מצומק של 2 מיליון דולר שהם 7 סנט למניה, לעומת קונצנזוס לרווח של 28 סנט למניה.



הנהלתה של תרו הסבירה את הירידה במכירות במגמה של הקטנת מלאים על ידי סיטונאי תרופות. הרווחיות הגולמית של החברה נשחקה מ-58% מהמחזור, לרמה נאה כשלעצמה של 52%, כתוצאה מהחרפת התחרות והתחזקות הדולר הקנדי.



שמואל רובינשטיין מנכ"ל תרו ישראל, אמר ביום חמישי האחרון שגם לאחר הירידה שיעורי הרווחיות של החברה גבוהים ביחס לחברות גנריות אחרות. שיעור זה נובע בחלקו מהעובדה שתרו היא אחת מארבע החברות המובילות בארה"ב בייצור ובשווק תרופות עור - נישה קטנה יחסית; אבל הירידה בחלקן של תרופות העור מכלל המוצרים שלה (6 מ-25) מרמזים שהימים שבהם תרו פועלת בנישה מוגנת יחסית לא יימשכו לעד.



תרו כחברה זרה שרשומה למסחר בארה"ב אינה חייבת לפרסם דו"ח תזרים מזומנים רבעוני, אבל הירידה ברווחיותה השוטפת של החברה, הגידול באשראי ללקוחות (177 בסוף הרבעון השלישי של 2005 לעומת 160 בסוף הרבעון השני) ורמת המלאי הגבוהה (200 בהשוואה ל-202 בסוף הרבעון השני של 2005), צריכה להדאיג משקיעים מוסדיים. אלה הלוו לה 60 מיליון דולר ביוני 2003, בריבית דולרית של 6% ללא ביטחונות, למעט התחייבות של החברה לעמוד בהתניות פיננסיות, שהחמורה שבהן היא שהיחס בין הרווח התפעולי תזרימי של החברה לבין הוצאות הריבית והקרן לא יירד מ-2.



בתרו אומרים כי היא עומדת בכל ההתניות הפיננסיות שלה, אבל בעתיד הנראה לעין היא צפויה לעמוד בנטל פיננסי לא קטן. ההתחייבויות של החברה לזמן קצר וארוך מסתכמות ב-253 מיליון דולר, כשב-2006 אמורה החברה לפרוע התחיבויות פיננסיות ב-35 מיליון דולר, 31 מיליון דולר ב-2007 ו-28.8 מיליון דולר ב-2008. זאת, כאשר תזרים המזומנים השנתי הממוצע שלה בין השנים 2004-2002 היה 12 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully