וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש השקעות הרוויחה מתחילת השנה 10.4 מיליון שקל - יותר מפי 2 לעומת התקופה המקבילה

עומר שרביט

21.11.2005 / 12:12

החברה עברה השנה לתזרים חיובי של 22.5 מיליון שקל וגייסה מתחילת השנה 2.83 מיליארד שקל; דש תחלק דיווידנד של 10 מיליון שקל



בשנתו השניה של קובי לוינסון כמנהל מציגה החברה שיפור ניכר בפעילותה השוטפת וברווחיותה. רוח גבית מיישום חוק בכר, חידוש העליות בשוק המניות ברבעון השלישי והמשך ההשקעה בתשתיות שיווקיות, הביאו לגידול של כ-880 מיליון שקל בהיקף הנכסים של דש.



השיפור מתחיל בהכנסות התפעוליות, שצמחו ברבעון ב-70% ל-25 מיליון שקל. שיפור זה מיוחס בעיקר להרחבת היקף הנכסים המנוהל, שמסתכמים נכון לסוף הרבעון ב-9.7 מיליארד שקל, מהם 5.5 מיליארד שקל בקופות גמל, 3.4 מיליארד שקל בתיקים והיתר בקרנות הנאמנות.



את התרומה העיקרית לצמיחה בשורה העליונה הניבו קופות הגמל, שרשמו ברבעון השלישי הכנסות של 16 מיליון שקל - כמעט כפול מהרבעון המקביל אשתקד. מגמה דומה נרשמה גם במגזר התיקים, שדמי הניהול והעמלות מהם הסתכמו ב-6.1 מיליון שקל לעומת 3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.







על אף הגידול בהוצאות השיווק והכלליות, שולי הרווח התפעולי של דש ברבעון גדלו לכ-26%, לעומת 17% ברבעון המקביל, כאשר הרווח התפעולי עצמו הסתכם ברבעון ב-6.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה, דש מציגה רווח נקי של 3.48 מיליון שקל, לעומת 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.



המהפך שעברה דש במהלך השנה מוצא את ביטויו יותר מכל בדו"ח התזרים, שמעיד כי החברה הפכה השנה ליצרנית מזומנים משומנת - 22.5 מיליון שקל מתחילת השנה לעומת תזרים שלילי של 8.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההשקעה בשיווק השתלמה כאמור, והחברה גייסה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה כ-2.8 מיליארד שקל.



מתחילת השנה דש הרוויחה 10.4 מיליון שקל, לעומת 4 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. המשקיעים בשוק לא נותרו אדישים לגאות בקרב בתי ההשקעות הפרטיים, ומניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-143% למחיר של 43 שקלים. מחיר זה, גבוה ב-22% מהמחיר שלפיו הציעה בעלת השליטה בחברה, דש-איפקס, לרכוש את אחזקות הציבור בחברה (12%).



החברה הודיעה היום כי היא תחלק 10 מיליון שקל כדיווידנד, ובקופתה נחים נכון להיום 20 מיליון שקל נוספים הראויים לחלוקה. הונה העצמי של דש עמד נכון לסוף הרבעון על 67 מיליון שקל והניף מאזן של 121 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully