וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בשוק הנחושת: סוחר של ממשלת סין הימר ללא אישור על נפילה במחיר הנחושת - והפסיד 200 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

21.11.2005 / 13:10

הסוחר ביצע שורטים לא מאושרים ועורר חששות כי סין לא תעמוד בהתחייבויותיה למסור נחושת ב-300-200 מיליון דולר



ממשלת סין תיאלץ לחשוף את החזקותיה בנחושת לראשונה בהיסטוריה, לאחר שספגה הפסדים כבדים מהימור לא נכון על מחירי המתכת התעשייתית. לשכת הרזרבות של ממשלת סין, האוגרת מתכות לשימושי המדינה, הודיעה החודש פעמיים, כי תמכור 20 אלף טונות נחושת, אולם מחיר הנחושת טיפס לשיא בשבוע שעבר בשוקי הסחורות ורשם שער של 4,243 דולר לטון בלונדון, ושיא של כל הזמנים - של 1.98 דולר לליברה - בבורסת הסחורות של ניו יורק.



שערורייה בה היה מעורב סוחר שפעל בשמה של ממשלת סין, עוררה בהלה בשווקים הפיננסיים, לאחר שהתחייבויותיה של סין בשוק החוזים העתידיים על נחושת, הגיעו להיקפים גדולים. ממשלת סין הכחישה כי יש לה התחייבויות של 200 מיליון דולר לכיסוי עמדות שורט (מכירה בחסר) של חוזים על נחושת - מהלך מסחר שפירושו כי סין הימרה על ירידה במחיר הנחושת. ההכחשה טילטלה את המשקיעים, זמן קצר בלבד לאחר התמוטטותה של ברוקרית הסחורות הענקית רפקו בחודש שעבר.



סוחר בשם ליו קיבינג ביצע פעולות שורט בלתי מאושרות על נחושת, במהלך שעשוי לאלץ את סין למכור 200 אלף טונות של נחושת. מכירת הנחושת עשויה להוריד את מחירי הסחורה ולהקטין את ההפסדים. ללשכת הרזרבות של סין יש 1.3 מיליון טון של נחושת במלאים.



ליו, סגן חטיבת היבוא והיצוא של לשכת הרזרבות, נמצא במעצר בית מאז אוקטובר, בשל פעילותו שלא זכתה לאישור הרשויות. עיתוני סין דיווחו כי ההפסדים היו תוצאה של פעילות אישית ולא ממשלתית, ועלולים להגיע ל-300 מיליון דולר. ליו הימר כי מחיר הנחושת יפול. הוא נחשב לסוחר מצליח לאחר שרכש נחושת ב-2002 במחיר של 1,604 דולר לטונה, ומכר אותה שנתיים אחרי כן ב-2,788 דולר לטון. מחיר הנחושת עלה ב-34% מתחילת השנה, וב-37% בשנת 2004. סין, מעצמת תעשייה הנמצאת גם בתנופת בנייה, היא אחת הצרכניות הגדולות בעולם של נחושת.



חששות כי שוקי ההון יגיבו בפאניקה התבדו. המרווחים על איגרות החוב בשווקים המתפתחים (לעומת אג"ח סולידיות) עלו במאיות האחוז בלבד, מאז נחשפה השערורייה בשבוע שעבר. התשואות על אג"ח סיניות ל-2011 הנקובות בדולר ירדו, אפילו. הביקושים לני"ע מהמזרח הרחוק, כולל מניות יפאניות, גדולים מתמיד ומדדי השווקים באזור עולים בהתמדה. עם זאת, מזכירים משקיפים, כי העניין שעוררה השערורייה מעיד על הרגישות הגדולה של הכלכלה העולמית לסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully