וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה: חקירות נגד פוליטיקאים יימשכו למרות הבחירות

יובל יועז

21.11.2005 / 13:21

מזוז: הכוונה גם לחקירת פרשת סיריל קרן נגד שרון; הכחיש הדיווחים בתקשורת כאילו הוא מתכוון לעכב החקירות, עקב פנייה של עמותת אזרחים למען מינהל ציבורי תקין



מאת יובל יועז ויהונתן ליס



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אינו מתכוון להפסיק או להשהות את הטיפול בחקירות נגד אישי ציבור בתקופת מערכת הבחירות. בכלל זה, הוא אינו מתכוון לעצור את החקירה נגד ראש הממשלה אריאל שרון בפרשת סיריל קרן - כך הודיע הבוקר עוזרו של מזוז, עו"ד רז נזרי, במכתב תשובה לפנייתה של עמותת אמ"צ ("אזרחים למען מינהל ציבורי תקין").



התנועה פנתה למזוז לפני ימים אחדים בדרישה לקבל הבהרות, בעקבות פרסומים בתקשורת כאילו מתכוון היועץ המשפטי לעכב את החקירות הפליליות במהלך מערכת הבחירות.



יש לציין כי בתקופת מערכת הבחירות הקודמת, בשלהי 2002 ותחילת 2003, החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, לעצור את החקירות המתנהלות נגד אישים פוליטיים.



ללא חיקור דין באוסטריה, לא יהיה מנוס מסגירת התיק



במרכז חקירת פרשת סיריל קרן, שנחשפה ב"הארץ" לפני כשלוש שנים, הלוואה בת מיליון וחצי דולרים שהועברה דרך איש העסקים הדרום אפריקאי סיריל קרן. חקירת פרשה זו תלויה בעיקר בתוצאות חיקורי שין שייערכו בכמה מדינות - אוסטריה, דרום אפריקה, ארה"ב וקנדה. "העסק בארץ תקוע, אפילו מת, אבל יש מגעים במישור הבינלאומי שמשאירים את העסק חי", אומר גורם בכיר במשרד המשפטים.



המדינות טרם השיבו לבקשות לסיוע בגביית ראיות שהגישה ישראל, ובשבוע שעבר פנתה התנועה לאיכות השלטון לשגרירי אוסטריה ודרום אפריקה בישראל, בבקשה שייענו לבקשות חיקור הדין. התנועה ציינה בפניותיה, כי שתי המדינות חתמו על האמנה הבינלאומית נגד שחיתות שלטונית, שבה צוין בין היתר כי המדינות החותמות "משוכנעות ששחיתות אינה עניין מקומי אלא תופעה בין-מדינתית המשפיעה על כלל החברות והכלכלות ושיתוף הפעולה למניעתה הוא הכרחי".



במשטרת ישראל מותחים ביקורת על אזלת היד שהפגינו מדינות שונות כלפי בקשות לחיקור דין שהגישה המשטרה בתקופה אחרונה. "לצערנו, ישנן מדינות שאינן משתפות פעולה עם בקשות שהפנינו להן בעבר לצורך חיקורי הדין, ולא מסייעות לנו לשביעות רצוננו". הקשיים בהן נתקלה ישראל בביצוע חיקורי הדין בפרשת סיריל קרן מקשות על החוקרים לבסס את החשדות שעלו בפרשה.



הבקשה לחיקור דין באוסטריה קריטית במיוחד לצוות החקירה בישראל, בשל החשד שקרן עצמו שימש איש קש להעברת הכספים הסיבובית, ששימשה את שרון להחזרת הכספים שקיבל כתרומות יתר בפרשת "חברות הקש".



החשדות אינם מתמקדים אך ורק בשרון האב, אלא גם בבנו גלעד. נגד גלעד תלויים ועומדים חשדות הן בפרשת "חברות הקש" והן בפרשת סיריל קרן, אולם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז קבע כי החלטה בעניינו לגבי שתיהן תתקבל רק לאחר שתושלם חקירת פרשת סיריל קרן.



מקורות המקורבים לחקירה אומרים כי אם תסרב אוסטריה גם הפעם לקיים את חיקור הדין בתחומה, לא יהיה מנוס מלסגור גם את תיק החקירה הזה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון. עם זאת, לא ברור מה יעלה בגורל החשדות נגד גלעד שרון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully