וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירת סוף עונה בכנסת: ועדת הכספים אישרה העברת 44 מיליון שקל למפלגות החרדיות והדתיות

צבי זרחיה

21.11.2005 / 12:25

במהלך ויכוח סוער וקולני עברו הח"כים להשתמש במונחים לאילוף כלבים; יצחק כהן קרא לרוני בריזון "ארצה" ובריזון השיב לו "רגלי"; מעיין החינוך התורני של ש"ס - קיבלה 30 מיליון שקל



אווירת סוף עונה בוועדת הכספים: בתום דיון סוער וקולני אישרו חברי הוועדה הבוקר העברה של 44 מיליון שקל מקופת המדינה למוסדות חינוך המקורבים לש"ס, המפד"ל ויהדות התורה.



במהלך ויכוח סוער וקולני עברו הח"כים להשתמש במונחים לאילוף כלבים. ח"כ יצחק כהן (ש"ס) קרא לעברו של חבר שינוי ח"כ רוני בריזון, "בריזון - ארצה", ובריזון השיב "כהן, רגלי". ח"כ יולי תמיר (עבודה) שישבה בין שני הח"כים אמרה בתדהמה: "אתם השתגעתם".



קודם לכן, איים בריזון בהגשת עתירה לבג"ץ. בשל מה שהוגדר על ידו כ"מופע השחיתות השבועי של החרדים". לטענתו, "בכל שבוע מחלק להם האוצר עשרות מיליוני שקלים בלי שום הצדקה, בלי שום חשבון ובלא שום שוויוניות. זוהי בושה".



דבריו של בריזון הציתו את הרוחות. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) קרא לעברו, "שינוי חילקה השנה 700 מיליון שקל מתקציב המדינה לשחמט ולגולש, מול העוני והלחם. לאחר שראש הממשלה אריאל שרון הודיע על הקמתה של מפלגה חדשה, טומי לפיד הולך לאכול גולש כי הוא לא יהיה בכנסת".



בריזון כינה את הח"כים החרדים "חבורה של גנבים". ח"כ משולם נהרי קרא לעברו של בריזון "אתה מושחת". ח"כ יצחק כהן (ש"ס) התפרץ לעברו ואמר, "הכספים של שינוי הלכו לשחמט ולאוניברסיטת המקורבים". ליצמן קרא לעבר בריזון: "אני רוצה את הסרט של ח"כ יוסי פריצקי (שגורש משינוי) על הנסיעות לחו"ל של פעילים במפלגה". ח"כ נסים דהן (ש"ס) טען כי "בריזון נעול. שום דבר לא ישכנע אותנו".



ח"כ יולי תמיר (עבודה) קבלה על כך שמקצצים שעות תקן מהחינוך היסודי, אך מוסיפים כספים למוסדות ש"ס. ח"כ משולם נהרי (ש"ס) התריס לעברה, "את לא יודעת על מה את מדברת".



נציגת אגף התקציבים הסבירה לחברי הכנסת כי מדובר בהעברות כספים שנעשו לפי הסכמים עם ש"ס והמפד"ל.



מעיין החינוך התורני - רשת החינוך של ש"ס - קיבלה 24 מיליון שקל באמצעות שינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך והתרבות.



המפד"ל השיגה סכום של 18.5 מיליון שקל, שיחולק בעיקר ליעדים הבאים: תרבות יהודית - 3.5 מיליון שקל, אגף החינוך הדתי - מיליון שקל, מוסדות להכשרת מורים - 9 מיליון שקל, מענק ירושלים הבירה - 3 מיליון שקל, הסעות הצטיידות ופיתוח - 2 מיליון שקל.



העברת הכספים לש"ס התקבלה ברוב של שישה ח"כים בעד: יעקב ליצמן, יצחק כהן, נסים דהן, איוב קרא, בני אילון, וניסן סלומיאנסקי. נגד ההצעה הצביעו ארבעה ח"כים: חיים אורון, יולי תמיר, אהוד רצאבי ורוני בריזון. העברת הכספים לפי דרישת המפד"ל אושרה ברוב של חמישה ח"כים בעד מול ארבעה נגד. ח"כ ליצמן לא השתתף בהצבעה וביקש לקיים הצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully