וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תצביע אחר הצהריים על החוק לפיזורה; גדעון סער מנסה לגייס 61 ח"כים לקואליציה חלופית

גדעון אלון

21.11.2005 / 13:44

ח"כ סער ואפרים סנה החליטו לקיים את ההצבעה, למרות בקשת ראש הממשלה שרון מהנשיא קצב לפזר את הכנסת; ש"ס הסירה את הצעת אי האמון שהגישה



מאת גדעון אלון ויואב שטרן



ח"כ גדעון סער (ליכוד) הודיע בצהריים כי שתי הסיעות הגדולות, הליכוד והעבודה, החליטו ביניהן לקיים אחר הצהריים את ההצבעה על חוק פיזור הכנסת. סער לא מסר על תאריך קיום הבחירות.



ההחלטה לקיים ההצבעה בכנסת באה למרות בקשתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, הבוקר מנשיא המדינה, משה קצב לפזר את הכנסת. לדברי הנשיא, ראש הממשלה אמר לו שהגיע למסקנה כי הכנסת בהרכבה הנוכחי לא מאפשרת פעילות תקינה של הממשלה. קצב הודיע כי יתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה ועם ראשי הסיעות בכנסת לפני שיודיע על החלטתו. לדבריו, אם לא ימצא חבר כנסת שיצליח להחליף את ראש הממשלה, הוא יקבל את בקשת שרון והבחירות ייערכו בתוך פחות מארבעה חודשים. קצב הוסיף כי ההחלטה תתקבל תוך זמן קצר. ואולם ח"כ סער טוען כי החלטתו של קצב כבר לא רלוונטית.



החוק מאפשר לנשיא להמתין 21 יום לפני שיחליט על פיזור הכנסת, אולם הנשיא סבור כי בתנאים שנוצרו יש להקדים את הבחירות. לשכת ראש הממשלה פירסמה הודעה על בקשתו של שרון לפזר את הכנסת על בסיס סעיף 29 של חוק יסוד הממשלה.



הנשיא פתח את סבב פגישותיו הבוקר ב-11:30 בפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. בשעה 13:15 נפגש קצב עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בשעה 13:30 ייפגש קצב עם יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ. ב-14:00 ייפגש הנשיא עם יו"ר האופוזיציה, יוסף לפיד וב-14:30 ייפגש קצב עם יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער.



במקביל מנסה ח"כ סער לגבש גוש חוסם של 61 חברי כנסת באמצעותם יהיה אפשר להקים קואליציה חלופית לשרון בראשותו של איש ליכוד. יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, אריה אלדד, אמר הבוקר כי סיעתו תתמוך במועמד ליכוד שיצליח לגבש סביבו 61 חברי כנסת. יו"ר ש"ס אינו מאמין שניתן יהיה לגבש 61 חברי כנסת. לדבריו, מפלגתו ערוכה לבחירות.



בעקבות ההתפתחויות, הסירה היום ש"ס את הצעת אי האמון שהיתה אמורה לידון היום בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully