וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הזהב מתקרב לשיא של 18 שנה

סוכנויות הידיעות

21.11.2005 / 13:41

אונקיית זהב עולה כעת 488.8 דולר. אנליסטים חוזים כי מחיר הזהב יגיע ל-500 דולר לאונקיה עד סוף השנה

מחיר הזהב טיפס והגיע קרוב לשיא של 18 שנה, לאחר שרוסיה אמרה כי יתכן שתכפיל את יתרות הזהב שלה. גורם נוסף לעליית מחיר הזהב היה הביקוש הגובר לתכשיטים וחששות מפני אינפלציה בארה"ב, שתשחק את ערכם של ניירות ערך כמו מניות ואג"ח. מחיר הזהב זינק ביום שני ב-2.6% למחיר של 488.8 דולר לאונקיה, לאחר שעלה ביום שישי ל-487.90 דולר.

אנליסטים חוזים כי מחיר הזהב יגיע ל-500 דולר לאונקיה עד סוף השנה, ואולי ימשיך לטפס. המחיר כמעט הוכפל מאז שנת 2001, אז רשם הזהב שפל של 25 שנה ועמד על 255 דולר לאונקיה. אולם מאז, גורמים כמו חולשת הדולר, המיתון בכלכלת ארה"ב וקרטוע בשוקי ההון, הזניקו את הזהב למחירים שלא נראו מזה עשרות שנים.

חברות כריית הזהב לא עומדות בקצב הביקוש לתכשיטים. בנוסף, התעורר ביקוש לזהב מצד קרנות המשקיעות בשוקי הסחורות. לאחר שמחיר הזהב פרץ את מחסום ה-480 דולר לאונקיה, הוא זכה לדחיפה נוספת בשל כיסוי עמדות שורט (קנייה בחסר) של סוחרים רבים.

הבנק המרכזי של רוסיה, המחזיק כיום יתרות זהב של 500 טון, מתכנן להכפיל את יתרותיו. ההודעה נמסרה ביום רביעי, אך לדברי אנליסטים - עוכלה על ידי השוק רק ביום שישי. הבנק המרכזי של דרום אפריקה אמר אף הוא, כי בכוונתו לצבור יתרות זהב נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully