וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפקס קופות גמל: "הדולר נע לכיוון 4.80 שקלים; הדולר הוא עוגן בתיק ההשקעות"

טל לוי

21.11.2005 / 14:47

כלל פיננסים: "הקדמת הבחירות תפחית את אי הוודאות ושוק המניות צפוי להפגין יציבות - כלכלת ישראל טובה ובריאה"; אביעד קוטלר מפינוטק: התפטרותו של שרון מתפרשת בשווקים כמחלוקת שרים קלה"



"השוק אינו מתרגש מהקדמת הבחירות ופרישת שרון מהליכוד. נכון שהשוק יורד סביב 0.5% אבל לא רואים היסטריה", כך אומר סמנכ"ל ההשקעות באיפקס קופות גמל, איתן יקותיאל. "הדולר יכול להיות השקעה מעניינת בימים אלה, במיוחד לאור התשואות שהוא מציע באפיקים הקצרים - ריבית שנתית של 4.70% באגרות חוב של עד שנתיים בדירוגים גבוהים מאלה של מדינת ישראל".



עם זאת, יקותיאל אומר כי דווקא תיתכן עצבנות בימים הקרובים לנוכח אי הוודאות באשר להרכב הממשלה הבאה. "נכון שהבחירות ייערכו רק בעוד 4 חודשים, אולם שוק ההון בד"כ מתמחר את אירועי העתיד והוא יושפע גם מסקרים שונים שיפורסמו" אומר יקותיאל "בזמן שכזה, הדולר דווקא מהווה עוגן בתיק ההשקעות".



לדבריו, ההנחה כרגע היא שלעמיר פרץ יהיה חלק גדול בכלכלת ישראל, אולי אפילו בכיוון של שר אוצר והדבר עשוי להביר לשינוי סדרי עדיפויות בתקציב. "הדולר נע עדיין למעלה וגם רמה של 4.80 שקלים לא תפתיע איש".



בכלל פיננסים אומרים כי בסך הכל כלכלת ישראל בריאה וכי שוק ההון אינו בועה אלא שוק בריא שידע להתמודד גם עם בחירות. כלכלן המקרו של בית ההשקעות, רן ישראלי, מציין כי המעברים הפוליטיים החדים שנראה בימים הקרובים יבואו לדיון לכל היותר בעליית הדולר שעשויה בתורה להעלות את האינפלציה ולגרום לשינויים בשער הריבית. "הקדמת הבחירות תפחית אי הוודאות ושוק המניות צפוי להפגין יציבות" הוא אומר.



ואילו אביעד קוטלר מפינוטק שואל מה נדרש כדי לזעזע את שוק המט"ח. "התפטרותו של נתניהו יצרה מהלך חד וקצר ביותר בשוק שנרגע לאחר יממה בלבד, ולעומתה מתפרשת התפטרותו של שרון בשווקים, במקרה הגרוע ביותר, כמחלוקת שרים קלה בכנסת" כותב קוטלר. "לא ייתכן שבלבו של מהלך מדיני יתפטר ראש ממשלת מדינת ישראל, והתגובה היחידה שנראה היא ירידה קלה במדדים המקומיים ובשער הדולר".



קוטלר סבור כי המהלך שנראה כעת אינו מתחיל לשקף את המצב הנוכחי במדינה, כאשר אי וודאות פוליטית בסדר הגודל הנוכחי, במקביל לעליית הריביות החדה בארה"ב, צפויה להמשיך ולעודד את היחלשות השקל במסחר אל מול הדולר, לכיוון 4.80 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully