וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנס הגרמנית זכתה בחוזה לאספקת 60 רכבות מהירות לסין בשווי 788 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

21.11.2005 / 14:45

גם קוואסאקי היפאנית זכתה ככל הנראה בחוזה דומה במסגרת פרויקט הרחבת תשתית הרכבות בסין בשווי של יותר מ-10 טריליון ין; בסין צורך דחוף ברכבות מהירות להקלת עומסי התנועה במדינה



סימנס הגרמנית וקוואסאקי היפאנית זכו, ככל הנראה, במכרז לאספקת כ-120 רכבות מהירות חדשות ?Bullet Trains? לשירות הרכבות של סין. מדובר באחד החוזים היקרים ביותר המוענקים לחברות הנדסה. סימנס תייצר שלוש רכבות בנות שמונה קרונות, המסוגלות להגיע למהירויות של 300 קמ"ש. סימנס גם תסייע לחברת טנגשן לוקומוטיב אנד רולינג סטוק וורק לייצר 57 רכבות נוספות במסגרת חוזה של 788 מיליון דולר. קווסאקי הווי אינדסטריז וחמש חברות יפאניות נוספות נמצאות במגעים לייצור 60 רכבות נוספות במהירות דומה.



החוזה מהווה חלק מפרויקט הרחבת הרכבות בסין, ששוויו יותר מ-10 טריליון ין (84 מיליארד דולר).
הממשל מתכוון להרחיב את רשת הרכבות ב-35%, ל-100 אלף ק"מ עד 2020. הבחירה ברכבות מהירות משקפת את הצורך הדחוף בהקלת העומס בכבישים וברכבות בסין.



גם קוואסאקי - יצרנית המיכון התעשייתי השנייה בגודלה ביפאן - נמצאת במגעים לחוזה דומה. החברה היפאנית מעוניינת בחוזה לבניית 60 רכבות מהירות בצ'ינגדאו. לפי דיווח בעיתון יומיורי, גם רכבות אלה אמורות להגיע למהירות של 300 קמ"ש. חברות נוספות שישתתפו בפרויקט הן היטאצ'י, מיצובישי אלקטריק, איטוצ'ו ומארובני. דובר קוואסאקי, מסאהיקו קודרה, אמר כי המגעים נמשכים.



הכלכלה הסינית הוצמחת במהירות, סובלת מפקקי תנועה אימתניים, עיכובים בתחבורה הציבורית ועליית מחירים, בעיקר במרכזי האוכלוסייה. לפי נתונים ממשלתיים, מפעילי רכבות באזורים הצפוניים והדרום-מזרחיים הצליחו לעמוד רק ב-30% מהביקוש ברבעון השני. הצמיחה המהירה בסין הביאה גם לפעילות ייצור מוגברת, הדורשת אמצעים משופרים להעברת הסחורות ממקום למקום. בנוסף, על המדינה להכין את תשתיות התחבורה לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בבייג'ינג בקיץ 2008.



ב-2002 הקימו סימנס וחברה גרמנית נוספת, תיסנקרופ, רכבת המסוגלת להגיע למהירות של 430 קמ"ש בשנגחאי. רכבת זו מחברת את נמל התעופה פודונג לתחנת הרכבת התחתית לונגיאנג בפחות מ-8 דקות בנתיב שאורכו 35 ק"מ. הרכבת הראשונה במסגרת החוזה החדש של סימנס וטנגשן תשרת את קו נמל טיאנג'ין עם בייג'ינג, שאורכו 137 ק"מ. לדברי סימנס, רכבת זו אמורה להיות פעילה עד לפתיחת האולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully