וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סיליקום משלימה זינוק של 43%

עומרי כהן

21.11.2005 / 19:29

מחיר הנפט עולה שוב אל מעל ל-57 דולר ומכביד על המדדים. אלווריון יורדת ב-0.5%, לאחר זינוק של 14% בליל שישי

וול סטריט פתחה היום את שבוע המסחר החדש במגמה מעורבת, כשהמדדים המובילים מדשדשים סביב רמות הפתיחה. הנאסד"ק עולה ב-0.1% משיא של 4.5 שנים' בו חתם את ליל שישי. דאו ג'ונס נסחר בירידה זהה. מחירי הנפט המתאוששים משפל של חמישה חודשים ועולים על מחיר 57 דולר לחבית, הם שמכבידים על הסנטימנט בבורסות ניו יורק, כשברקע, התקררות מזג האוויר בארה"ב והחשש ממחסור בנפט לחימום.

סקירת טרום מסחר

לאחר שחתם את השבוע החולף בשיא של ארבע שנים וחצי, עשוי היום מדד נאסד"ק להפגין חולשת מה בפתיחה, בעיקר על רקע שובם של מחירי הנפט להגביה עוף. התקררות מזג האוויר בארה"ב והחששות מירידה במלאי הנפט לחימום בעקבותיה, הן שמביאה את מחיריו של הזהב השחור לשוב ולטפס קרוב ל-58 דולר לחבית, לאחר שבליל שישי חתמו בשפל של חמישה חודשים, במחיר 56.1 דולר לחבית.

מקרב הישראליות עשויה ריטליקס ליהנות היום מתשומת לב המשקיעים, לאחר שהודיעה כי תתקין את מערכת ה-Storeline לניהול חנויות בכל רשתות קבוצת וולוורת'ס (Woolworths) באוסטרליה. השלב הראשון של הפרויקט כולל 850 חנויות ו-14,500 קופות של אחת מרשתות הקמעונאות הגדולות ביבשת הקנגורו, המפעילה למעלה מ-1,600 חנויות ובעלת מחזור מכירות שנתי של למעלה מ-20 מיליארד דולר. ריטליקס אמנם אינה נוהגת לספק היקף מדויק של עסקות עליהן היא חותמת, אך דני מושיוף, סמנכ"ל הכספים, אמר היום כי עסקה בסדר גודל כזה עשויה לספק הכנסות של עד 70 מיליון דולר בתקופה של עד 10 שנים. מאז פרסום תוצאותיה של ריטליקס לפני שבועיים כמעט, ועל אף שהציגו שיפור בהכנסות כמו גם ברווח הנקי, איבדה המניה כ-4% מערכה והיא תפתח היום את המסחר במחיר 24.3 דולר.

פרסומים מסוף השבוע בעיתון הגרמני Die Welt, שלפיהם חברת טבע, נמצאת במגעים לרכישת חברת Betapharm הגרמנית תמורת כ-410 מיליון דולר, יעמידו שוב את טבע במרכז המסחר בקרב הישראליות הנסחרות בניו יורק. בטאפארם היא יצרנית התרופות הגנריות הרביעית בגודלה בגרמניה ומיזוגה לתוך חברת תרופות אחרת ימשיך את תהליך הקונסולידציה שהחל כשנוברטיס רכשה את Hexal הגרמנית מוקדם יותר השנה.

העיתון ציין כי המקור לפרטים, הוא גורמים המקורבים לשולחן המשא ומתן של שתי החברות. חברת ההשקעות 3i שרכשה את בטאפארם במארס 2004 תמורת 300 מיליון יורו, לא אישרה את הפרטים וטבע לא מסרה תגובה. טבע תפתח את שבוע המסחר בשיא חדש - 40.79 דולר, לאחר שנסוגה משיא שקבע ביום חמישי בגובה 41.7 דולר.

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב-TheMarker, נייס יוצאת לגיוס ענק בנאסד"ק. החברה הודיעה הבוקר, כי תנפיק 3.5 מיליון מניות חדשות ותיתן לחתמים אופציה לרכישה של 525 אלף מניות חדשות. על בסיס מחיר המניה הנוכחי של נייס בנאסד"ק (44 דולר), צפויה החברה לגייס כ-154 מיליון דולר. אם יושלם השלב השני, יזרמו לקופת החברה הישראלית עוד כ-23 מיליון דולר. נכון לסוף ספטמבר, לנייס כ-185 מיליון דולר בקופה. שווי השוק של החברה עומד כיום על 845 מיליון דולר, לאחר שטיפס בכ-40% מתחילת השנה.

מניות תרו תסחרנה על רקע אכזבת האנליסטים של וול סטריט מתוצאותיה. ב-CIBC הורידו את מחיר היעד למניה ל-28 דולר. "הנהלת תרו שוב פגעה אנושות באמינותה", כתב האנליסט אליוט ווילבור. מחיר היעד אמנם גבוה ב-28% ממחירה של המניה בבורסה אבל נמוך ב-36% ממחיר היעד הקודם. בסטנדרד אנד פור'ס חתכו את ההמלצה לתרו ל"מכירה", הורידו את מחיר היעד מ-16 ל-12 דולר וצפו המשך חולשה במכירות וברווחיות. בפירסט אלבני הורידו את ההמלצה למניה מ"קנייה חזקה" ל"נייטרלי". תרו תפתח את המסחר במחיר של 14 דולר, לאחר שאיבדה בעקבות דו"חותיה 35% מערך המניה.

למעקב מיוחד עשויה לזכות היום גם חברת סיליקום, העוסקת בכרטיסי תקשורת לשרתים. מניות החברה המריאו בשבוע שעבר בתוך שלושה ימים בכ-40%, לאחר שהודיעה ביום שלישי על התקשרות עם ספקית ציוד תקשורת מובילה. סיליקום לא פירסמה את שם הלקוח, אך ל-TheMarker ולגורמים נוספים בשוק, נודע כי מדובר ביצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, נוקיה.

מקרב המניות האמריקאיות, תרכז היום את עניין המשקיעים ענקית כלי הרכב, ג'נרל מוטורס (GM). החברה עתידה לפרסם היום את פרטי תכנית ההתייעלות אשר היא מתכוונת לבצע, שבמסגרתה תפטר כ-25 אלף עובדים עד ל-2008. התוכנית, כך נראה טרם הפרסום הרשמי, תכלול גם סגירת מפעלים של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully