וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה ליד מטולה

עמוס הראל

21.11.2005 / 19:36

תושבי מטולה והסביבה התבקשו להיכנס למקלטים; במקביל חיזבאללה יורה פצמ"רים אל מורדות הר דב; אין נפגעים



מאת עמוס הראל ואלי אשכנזי



חילופי אש אחר הצהריים בין צה"ל לחיזבאללה בשדות ליד מטולה. לפי הדיווח, חיזבאללה ירה בנשק קל לעבר חקלאים בשדות ליד מטולה. תושבי מטולה והסביבה התבקשו להיכנס למקלטים. כוח צה"ל תיגבר כוחותיו במטולה. במקביל, יורה חיזבאללה פצצות מרגמה אל מורדות הר דב. צה"ל השיב בירי על עמדות חיזבאללה. לא ידוע על נפגעים.



מקורות ביטחוניים אמרו אתמול ל"הארץ", כי בימים האחרונים התקבל מידע בדבר פעילות חריגה של חיזבאללה לאורך גבול הצפון, בעיקר באזור הר דב. בצה"ל חוששים כי הארגון מתכנן פיגוע ראווה. בפיקוד הצפון הוכרזה כוננות לפני שבועיים, על רקע חשש דומה.



הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, יצא אתמול בהתקפה חריפה על סוריה, על רקע התחדשות ההתרעות על ניסיון של חיזבאללה לחמם את גבול הצפון. חלוץ הגדיר את סוריה "מדינה תומכת טרור".



הרמטכ"ל, שנאם באוניברסיטת תל אביב, אמר כי מיפקדות הטרור הפלשתיניות מצויות בדמשק ואין אמת בטענות הסורים שהן אינן פעילות. חלוץ הוסיף, כי המיפקדות משמשות להעברת הנחיות ומימון לפעילי טרור בשטחים. הוא האשים את סוריה בתמיכה ישירה בטרור בעיראק וב"סינכרון קו הפעולה" עם הטרור של חיזבאללה כלפי ישראל.



להערכת חלוץ, הלחץ הבינלאומי על סוריה לא ייפסק, עד שלא תובהר סופית מידת מעורבותה של סוריה ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי. הרמטכ"ל העריך כי הסורים אכן היו מעורבים בהתנקשות.



חלוץ השתתף קודם לכן בהתייעצות בירושלים עם ראש הממשלה, אריאל שרון ועם שר הביטחון, שאול מופז. בהתייעצות נדונה הערכת המודיעין באשר למצב בגבול הצפון, אך ככל הנראה לא התקבלו החלטות מבצעיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully