וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג להתאחדות קבלני התשתיות בישראל בקבלת החזר הבלו על הסולר

שרון קדמי

21.11.2005 / 15:53

בעקבות ייקור הסולר והגדלת מרכיב הבלו המוטל עליו, נקבעו תקנות לפיהן זכאים גם בעלי ציוד מכאני הנדסי כבד ומשאיות לקבלת החזר בלו בסך 32 אגורות לליטר סולר שנצרך בעבודות תשתית



בעקבות ייקור הסולר והגדלת מרכיב הבלו המוטל עליו, נקבעו תקנות לפיהן זכאים גם בעלי ציוד מכאני הנדסי כבד (צמ"ה) ומשאיות לקבלת החזר בלו בסך 32 אגורות לליטר סולר שנצרך לשם הפקת ההכנסות בעבודות תשתית.



לאור קיומם של צרכים מיוחדים בענף התשתיות, קיימה הנהלת התאחדות קבלני התשתיות בישראל סדרת פגישות וסיורים בשטח עם גורמי המטה הבכיר של רשות המיסים. במהלך הבדיקות המשותפות נמצאו פתרונות למרבית הסוגיות הייחודיות של קבלני התשתיות.



סוכם על מנגנון דיווח פשוט וריאלי לפיו יכול כל קבלן תשתיות להגיש דיווחים תקופתיים ולקבל החזר בלו על כלי הצמ"ה שבבעלותו או קבלני משנה או כלים שכורים שתודלקו בסולר שרכש הקבלן ושימש אותו לשם ביצוע הפרויקט, ללא קשר לבעלות הציוד.



פתרון זה נותן מענה לאופי הייחודי של עבודות התשתית לפיו בתוך אתר אחד מתדלקים את כל כלי הצמ"ה ע"י הקבלן הראשי המבצע את הפרויקט כולו. ההסדר מספק מענה גם לקבלני משנה שלעיתים מקבלים סולר מהקבלן הראשי ולעיתים מתדלקים את כלי הצמ"ה שלהם על חשבונם, כך שהם רשאים לדווח בעצמם על צריכה עצמית שמומנה על-ידם ובלבד שלא תהיינה כפילויות בדיווח.



בהתאחדות קבלני התשתיות מציינים, כי קבלנים רבים הוטעו מפרסומים של גורמים בלתי אחראיים אשר הודיעו שקיימת חובה להתקין מתקני תדלוק אוטומטיים לשם קבלת ההחזר.



בשלב זה מציינים בהתאחדות קבלני התשתיות, נותרו מספר סוגיות המטופלות בשיתוף פעולה מלא של הנהלת התאחדות קבלני התשתיות וראש יחידת הדלק החדשה ברשות המיסים, מאיר שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully