וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאיטקס צפויה לעזוב את מדד התל טק

עומרי כהן

21.11.2005 / 15:53

סאיטקס לא עונה על ההגדרה של חברת טכנולוגיה שעל פיה נכללות המניות במדד בשל מכירת סאיטקס ויז'ן

הבורסה בתל אביב צפויה להוציא בתחילת ינואר את מניית סאיטקס ממדד התל טק וממדד התל טק 15. זאת, לאחר שהחברה השלימה החודש את מכירת החברה הבת, סאיטקס ויז'ן, לענקית הדפוס והמחשבים, היולט פאקרד (HP) תמורת 230 מיליון דולר במזומן.

מאז מכירת חטיבת הדפוס הדיגיטלי של סאיטקס לחברת קודאק בתחילת 2004, היוותה סאיטקס ויז'ן את עיקר הפעילות של החברה האם. בעקבות מכירתה ל-HP, ומכירת אחזקות נוספות בחברות הדפוס וההדמיה אובג'ט ורילטיים אימג', נותרה סאיטקס עם נכס מרכזי אחד - קופת מזומנים בהיקף של 250-240 מיליון דולר. זאת, במקביל למספר אחזקות לא מהותיות בחברות טכנולוגיה קטנות.

לאחר מכירת סאיטקס ויז'ן, לא עונה יותר סאיטקס על ההגדרה שעל פיה, נכללות המניות במדד התל טק. על פי אתר האינטרנט של הבורסה בתל אביב, מורכב מדד התל טק ממניות של חברות עתירות טכנולוגיה מתחומי האלקטרוניקה, המחשבים ומדעי החיים, וכן מניות של קרנות הון סיכון. מדד התל טק 15 כולל את 15 מניות הטכנולוגיה, בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה, הכלולות גם במדד תל טק.

לדברי רונית הראל בן-זאב, סמנכ"לית בכירה בבורסה בתל אביב, אם בתאריך עדכון המדדים הקרוב (ה-1 בינואר 2006 ע.כ.), לא תהיה לסאיטקס פעילות טכנולוגית משמעותית, היא לא תיקרא יותר חברת טכנולוגיה ולכן תוצא ממדד התל טק. הראל בן-זאב הוסיפה, כי עד לעדכון רשימת המניות במדדים, ייבחנו לעומק האחזקות של סאיטקס ועל פיהן תתקבל ההחלטה בנוגע להישארותה או אי-הישארותה של המניה במדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully