וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו הרכבת למודיעין ייפתח בסוף 2007; הרכבת תוציא לראשונה למכרזים חיצוניים הנחת מסילות

שרון קדמי

21.11.2005 / 17:36

כך נודע ל-TheMarker; זאת באיחור של שנה לעומת לוחות הזמנים המקוריים אך מוקדם יותר מהאיחור ממנו חששו ברכבת ישראל בעקבות הקברים שנתגלו לאורך התוואי



קו הרכבת למודיעין ייפתח לתנועה בסוף שנת 2007, באיחור של שנה לעומת לוחות הזמנים המקוריים אך מוקדם יותר מהאיחור ממנו חששו ברכבת ישראל בעקבות הקברים שנתגלו לאורך התוואי, כך נודע ל-TheMarker. בשבועות האחרונים חששו ברכבת ישראל כי העבודות על קו מודיעין יגלשו מעבר לשנת 2008, אך השבוע אישר דירקטוריון רכבת ישראל לחברה לפתוח למכרזים חיצוניים את עבודת הנחת מסילות הברזל והמבנה העליון (הנחת המסילות וריבוד הקרקע) של מספר קווים בתוכנית החומש של הרכבת, בהם הקו למודיעין, ובכך לזרז את סיום הפרויקט.



למעשה, מדובר בהוצאה למכרזים עבודות שעד היום ביצעה רכבת ישראל לבדה, וכעת יבצעו זאת בנוסף חברות חיצוניות. הדירקטוריון אישר את ההוצאת המכרזים לאורך 340 ק"מ מתוך תוכנית החומש, ומכרזים אלה יוצאו לקבוצות שיורכבו מקבלנים זרים וישראלים ובכך טוענים ברכבת ישראל, יוכפל כושר הנחת המסילות וביצוע תוכנית החומש שלה.



קו הרכבת למודיעין, הוא אחד הקווים המרכזיים בתוכנית החומש של רכבת ישראל והוא למעשה חלק מקו הרכבת מת"א, דרך נתב"ג, למודיעין ולירושלים ברכבת המהירה. אורך התוואי הוא כ-19 ק"מ, מנתב"ג למודיעין, וההשקעה בפרויקט מוערכת ב-1.46 מיליארד שקל כשעד היום הושקעו בפרויקט כ-800 מיליון שקל. הפרויקט זה הוא היקר ביותר המבוצע כיום ברכבת ישראל בפרט ובמדינה בכלל. הפרויקט מתחיל למעשה בנתב"ג, על גבי גשר מעל לכביש הכניסה לנמל התעופה, וחוצה את כביש מספר 1 על גשר באורך 550 מטר שחוצה את הכביש בקטע שבין מחלף נתב"ג למחלף לוד שהעבודות עליו מסתיימות בימים אלה.



בהמשך, חוצה המסילה את קו הרבת לוד-ראש העין הקיים, ויתחבר אליו במחלף שיאפשר לרכבות מכיוון דרום ומכיוון ראש העין להגיע ישירות לכיוון נמל התעופה בן גוריון, ללא צורך לעבור דרך התחנות בת"א. משם ממשיך הקו לצומת דניאל, שיהווה את מקום המפגש של קו תל אביב-ירושלים עם קו ראשון לציון-מודיעין, שיעבור דרך רמלה. שם גם יוקם חיבור בין מסילת מודיעין למסילת ירושלים המהירה (A1). לאחר הצומת, נכנס תוואי הקו למודיעין באמצעות גשר אל בין מסלוליו של כביש 431 המזרחי, שכבר קיים בחלקו בקטע שבין מודיעין לכביש מס' 1, ומשם עד למודיעין עצמה.



קו הרכבת למודיעין כולל 11 גשרים באורך כולל של כ-3.5 ק"מ, מתוכם גשר באורך של 1100 מטר מעל כביש מספר 1 וכן 2.3 ק"מ של מנהרות כשהארוכה שבהן היא באורך כ-1.8 ק"מ. תחנת מודיעין מרכז נבנית בעומק של כ-20 מטר מתחת למרכז התחבורה של העיר שמוקמת כחלק ממרכז העסקים הראשי שלה.



לפי התכנון המקורי, הקו היה צפוי להיפתח לתנועה בסוף שנת 2006, אולם בהמשך עודכנו ההערכות לאמצע שנת 2006 וכעת המועד ,כאמור, הוא סוף 2007. במועד זה צפויות להיפתח שתי תחנות, האחת בפאתי מודיעין והשנייה במרכז העיר.



סיום הפרויקט התעכב בשנה בעקבות גילוי קברים לאורך תוואי המסילה, המצריך לחפור מנהרה תחת הקברים, עבודות המבוצעות בימים אלה. ברכבת ישראל אומרים, כי כעת כל הבעיות המהותיות לאורך הקו נתגלו ונמצא לכולן פתרון. לדברי יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה ליאון, העבודות נכנסו ללוח זמנים צפוף ומהיר בתקווה להקדים את פתיחת הקו עוד יותר. "זהו אחד הפרויקטים החשובים של הרכבת, שישפר את הנגישות למודיעין ולקו הרכבת לירושלים".רכבת ישראל מתכננת להפעיל בקו זה 2 רכבות לכל כיוון בשעות השיא ובסה"כ 58 רכבות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully