וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל טרם נמכרו והבינ"ל ממהר לעלות על הגל: משיק סדרת פקדונות לתקופה של 15 שנה

שרון שפורר

21.11.2005 / 17:50

מכירת קופות הגמל בעקבות המלצות ועדת בכר הביאה את הבנקים להשיק מוצרים שימלאו את הריק ויספקו אפיק השקעה לטווח ארוך של 15 שנה במטרה שלא להמתין עד גיל הפנסיה



העסקה למכירת קופות הגמל של הבינ"ל טרם נחתמה וכבר ממהר הבנק להשיק היום מוצר מתחרה. הבנק יוצא בסדרה של פקדונות ארוכי טווח בכדי לתת מענה לתקנות החדשות שייכנסו לתוקפן בעקבות המלצות בכר החל מה-1 בינואר 2006, ולאפשר לחוסכים לטווח ארוך לשחרר את כספם לפני גיל הפנסיה.



הפקדונות יבוצעו בשלושה מסלולי השקעה: מסלול צמוד מדד, מסלול שקלי ומסלול צמוד דולר. החיסכון בפקדונות נעשה באמצעות הפקדות חודשיות, והם לתקופה של 15 שנה עם תחנות יציאה בתום חמש שנים ממועד ההפקדה הראשונה וכל שנה לאחר מכן.



לקוחות שיפקידו במסלול צמוד המדד לתקופה של 15 שנה יקבלו ריבית שנתית צמודה של 3.75%-3.55%. במסלול השקלי, הריבית השנתית למפקידים ל-15 שנה מגיעה לפריים פחות 2.2%-2%, ואילו במסלול הדולרי תשולם ריבית של לייבור בתוספת 0.9%-0.7% למתמידים עד תום תקופת הפקדון. גובה הריבית בטווח תלוי בסכום ההפקדה.



בראשית שנת 2006 ייכנסו לתוקף שינויים בתקנות משרד האוצר, לפיהם משיכות בקופות גמל יתאפשרו רק בהגיע החוסך לגיל 60, ולא בתום 15 שנה כפי שהתאפשר עד עתה לחוסכים עצמאים. מהבינלאומי נמסר, כי אפיקי השקעה חדשים אלה עונים על הצורך החדש שנוצר בעקבות כניסתן לתוקף של תקנות אלה - חיסכון לטווח ארוך, בעיקר לילדים. פתיחת תוכנית שכזו בגיל הרך תאפשר לחוסכים להשתמש בפירות ההשקעה כבר עם הגיעם לבגרות, לצרכי לימודים גבוהים ועוד.



גם בנק הפועלים לא נותר מאחור. הבנק השיק כבר בחודש ספטמבר משפחת מוצרי "גמול לעתיד", המאפשרים ללקוחות להמשיך לחסוך באמצעות הוראת קבע מבלי לפגוע בנזילות העתידית של החיסכון.



מוצרים אלו הם תוכניות חיסכון שנבנו במתכונת דומה לקופות הגמל, לטווח של 15 שנה עם אפשרות להמשיך לבצע הפקדות 10 שנים נוספות. הסכום המינימלי להפקדה חודשית הוא 100 שקל בדיוק כמו סכום ההפקדה המינימלי בבנק הבינ"ל.



ההפקדות יתבצעו בשני מסלולים: מסלול שקלי, שבו הריבית נגזרת מריבית הפריים ומסלול צמוד למדד בריבית משתנה הנגזרת מעוגן אג"ח. פועלים מבטיח למפקידים מענק בגובה סכום המס החל על הריבית בשנה הראשונה.



בשני הבנקים - פועלים כמו גם הבינ"ל - שמים את הדגש על "טובת הילד". דרור נגל, מנהל אגף ני"ע ונכסים פיננסיים בבנק הפועלים: "לקוחות רבים נוהגים להפקיד בקופת גמל כדי לחסוך לילד או לנכד עד הגיעם לבגרות. התקנה החדשה בקופות הגמל פוגעת בנזילות ההפקדות האלה, ולכן נדרשנו למצוא פתרון ללקוחותינו".



עוד נציין בהקשר זה, כי מנהל אגף קופות גמל בבנק הפועלים, מנחם זוטא ממליץ גם לשקול המרת הוראות הקבע העתידיות בהפקדת סכום חד פעמי עד ה-31 בדצמבר 2005 ומזכיר, כי מי שגילו מעל 45 שנה יכול לפתוח קופת גמל או להמשיך ולהפקיד בקופת גמל והכספים יהיו נזילים בתום 15 שנה מיום ההפקדה הראשונה ולמי שגילו מעל 55 שנה - בתום 5 שנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully