וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל ומיקרון מקימות מיזם לייצור שבבי פלאש בטכנולוגיית NAND; אם סיסטמס וסנדיסק מגיבות בירידות חדות

עומרי כהן

21.11.2005 / 17:57

אינטל ומיקרון ישקיעו יחדיו 5.2 מיליארד דולר; החברה המשותפת תהפוך לספק מוביל של שבבי זיכרון ל-iPod של אפל; אם סיסטמס מאבדת כ-5%; סנדיסק יורדת ב-7.5%



מניות אם סיסטמס וסנדיסק (סימול SNDK) פתחו היום את המסחר בירידות שערים חדות, על רקע כניסתה של ענקית השבבים אינטל (סימול INTC) לשוק זכרונות הפלאש בטכנולוגיית NAND. אינטל יצרנית השבבים הגדולה בעולם, וחברת שבבי הזיכרון מיקרון (סימול MU) הודיעו היום על כוונתן להקים במשותף חברה חדשה לייצור שבבי זיכרון מסוג NAND בהשקעה משותפת של 5.2 מיליארד דולר על פני שלוש שנים. כשעה לאחר הפתיחה נסחרת מניית אם סיסטמס בירידה של 5.2% ואילו סנדיסק מאבדת 7.5% מערכה.



החברה החדשה, ששמה יהיה IM פלאש טכנולוג'יס, תייצר שבבי פלאש NAND לשימוש במוצרים אלקטרוניים אישיים, בכונני זיכרון נישאים ובמכשירי תקשורת ניידים (כדוגמת טלפונים סלולריים המשולבים במחשבי כף יד - ע.כ). הקמת IM מיועדת לענות על הביקוש הגובר לשבבים המשמשים במכשירים דוגמת נגן המדיה iPod של חברת המחשבים אפל (סימול AAPL).



אינטל ומיקרון ישקיעו כל אחת בחברה 1.2 מיליארד דולר במזומן, ני"ע ונכסים נוספים, ויזרימו לחברה עוד 1.4 מיליארד דולר כל אחת במהלך שלוש השנים הבאות. 51% ממניות החברה החדשה יהיו בבעלות מיקרון ו-49% מהמניות בידי אינטל. בשתי החברות הוסיפו, כי מעמדן בשוק השבבים העולמי, יסייע ל-IM להפוך לחברה המובילה בשוק ה-NAND, אשר נמצא כיום בצמיחה מואצת.



בנוסף, חתמו כל אחת מהחברות על הסכם אספקה ארוך טווח עם יצרנית נגני המוסיקה הדיגיטליים אפל. במסגרת ההסכם, יהפוך המיזם המשותף לספק מוביל של שבבי זיכרון פלאש לאפל, אשר התחייבה מצדה להעביר מקדמה של חצי מיליארד דולר לאינטל ולמיקרון. תחילת ייצור השבבים של החברה החדשה צפויה בתחילת שנת 2006.

בחודש שעבר ביטלה אפל תוכנית להשקעה משותפת של 3.8 מיליארד דולר עם יצרנית השבבים הדרום קוריאנית סמסונג אלקטרוניקס בייצור שבבי זיכרון מסוג NAND המשמשים לנגני המדיה שלה, על רקע שערוריית תיאום מחירים שבה היתה מעורבת סמסונג.



- הרחבה תובא בהמשך -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully