וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז הודיע שיישאר במפלגת ליכוד ויתמודד על ראשותה

יובל יועז

21.11.2005 / 20:14

שליש מסיעת הליכוד הצטרפה לשרון, מה שיעניק למפלגה החדשה נתח ממימון המפלגות וזמן שידורי התעמולה של הליכוד; המפלגה החדשה תיקרא "האחריות הלאומית" או "קדימה"



מאת יובל יועז, מזל מועלם, גדעון אלון ושירות "הארץ"



שר הביטחון, שאול מופז, הודיע הערב (שני) במסיבת עיתונאים כי הוא נשאר בליכוד ויתמודד על ראשותו, ולא יצטרף למפלגה החדשה שהקים ראש הממשלה, אריאל שרון. "הליכוד זקוק היום למנהיג שיש בו גם יכולת ביטחונית גם יכולת מדינית וגם את הרגישות החברתית. אני מייצג את שלושת המרכיבים הללו ובכוונתי להתמודד על ראשות הליכוד ולנצח", אמר מופז.



שרון שוחח הבוקר עם שר הביטחון, שאול מופז, וקרא לו לגלות "אחריות לאומית" כדבריו, ולחבור אליו למפלגתו החדשה. שרון הבטיח למופז את תפקיד שר הביטחון, אם יצטרף אליו, ואולם מופז דחה לבסוף את הצעתו. במסיבת עיתונאים הערב אמר שרון בתגובה להחלטת מופז: "אל תדאגו, יהיה לי שר ביטחון מצוין. אינני מפקיר את הביטחון".



שרון גייס לסיעתו החדשה יותר משליש מחברי הכנסת של סיעת הליכוד (14 חברי כנסת) - מה שיעניק לה לקבל מעמד של "סיעה מתפלגת", ויאפשר לה ליהנות מחלק מתקציב מימון המפלגות של הליכוד (1.146 מיליון שקל לכל חבר כנסת), וכן זמן שידור במסגרת שידורי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה (שלוש דקות שידור בטלוויזיה ושש דקות ברדיו לכל חבר כנסת). הערב צפוי ראש הממשלה לקיים מסיבת עיתונאים, שבה יודיע רשמית על המפלגה החדשה שהקים. שם המפלגה יהיה ככל הנראה "האחריות הלאומית", אם כי בצהריים אמרו מקורבי שרון כי הוא שוקל גם את השם "קדימה".



בצהריים כינס שרון לראשונה את מפלגתו החדשה בלשכתו בכנסת. בפגישה, הסגורה לתקשורת, השתתפו ציפי לבני, אהוד אולמרט, גדעון עזרא, אברהם הירשזון, עמרי שרון, מרינה סולודקין, רוני בר-און, רוחמה אברהם, אלי אפללו וזאב בוים. אחר הצהריים הודיעו עוד שני חברי כנסת מהליכוד על הצטרפותם למפלגה החדשה: השר מאיר שטרית, וסגן השר יעקב אדרי. לסיעה יצטרף גם מגלי והבה, השוהה כעת בחו"ל.



בישיבת הסיעה אמר שרון לחברי הכנסת כי הוא מעריך את ההחלטה הלא קלה שקיבלו ואת הסיכון הגדול שנטלו. שרון פרט את העקרונות הבסיסיים של מפלגתו החדשה "האחריות הלאומית": בתחום המדיני - התקדמות במפת הדרכים ומאבק בלתי פוסק בטרור. לא יהיו עוד התנתקויות. הוא הוסיף כי יפעל לשנות את שיטת המשטר בישראל כדי שיהיה אפשר להקים בעתיד ממשלה יציבה. שרון אמר כי מערכת הבחירות לא תהיה קלה אך הוא בטוח שינצח בה.



רמון מבקש להצטרף לשרון



למפלגה החדשה צפויים להצטרף גם ראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר; והפרופסורים אבישי ברוורמן ואוריאל רייכמן. גורמים בכירים במפלגת העבודה אמרו היום, כי שרת התקשורת דליה איציק תחבור גם היא למפלגתו של שרון ואולם מאוחר יותר הכחישה איציק את הידיעה והודיעה כי היא נשארת במפלגת העבודה. השר רמון הודיע הלילה למזכ"ל המפלגה, איתן כבל, כי בכוונתו לפרוש ממנה ולהצטרף לשרון. עם זאת, מקורביו של ראש הממשלה אומרים הבוקר כי הוא טרם הכריע האם ברצונו לשלב ברשימה גם גורמים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. לדברי המקורבים, הדבר תלוי בנכונותו של השר שמעון פרס להשתלב ברשימה.



הפריימריס בליכוד - בדצמבר



שרון שיגר בצהריים מכתב רשמי ליו"ר הזמני של הליכוד, צחי הנגבי, בו הודיע רשמית על פרישתו מהליכוד. בעקבות פרישת שרון, מונה ח"כ צחי הנגבי ליו"ר הזמני של הליכוד.



דובר הליכוד, שמואל דהן, הודיע הבוקר כי הוא מתפטר מדוברות הליכוד ויהיה דובר המפלגה החדשה והסיעה בכנסת. ח"כ ענבל גבריאלי הודיעה כי היא נשארת בליכוד. סיעת הליכוד התכנסה בצהריים ללא שרון. לפגישה הופיעו 23 חברי כנסת. מופז, שטרית ויעקב אדרי בלטו בהיעדרם מהישיבה. מנכ"ל הליכוד הודיע שהפריימריס לראשות הליכוד יהיו באמצע או בסוף דצמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully