וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת בנק ישראל תוקפת: ההנהלה הקודמת בבנק העבירה לאוצר דו"חות שכר מוטעים

מוטי בסוק

21.11.2005 / 21:37

בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים מתנהלת עתירה של מלכה חדד, מנהלת מדור משאבי אנוש בבנק ישראל מאז יולי 2002, שמנסה למנוע את פיטוריה; בתגובתה לעתירה, מטיחה הנהלת בנק ישראל הנוכחית האשמות קשות בהנהלה הקודמת, בין היתר על מסירת דיווחים כוזבים, חריגות מנהלים וחו



בנק ישראל העביר לממונה על השכר באוצר דיווחים לא נכונים, במשך שנים וביודעין - כך נאמר בתשובת ההנהלה הנוכחית מבנק ישראל לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, ובתצהיר שהגיש אתמול מנכ"ל הבנק, יעקב דנון, לבית הדין המחוזי לעבודה בירושלים.



תשובת הבנק והתצהיר של דנון נמסרו אתמול לבית הדין בתגובה לעתירה של מלכה חדד, מנהלת מדור משאבי אנוש בבנק ישראל מאז יולי 2002. חדד פנתה לבית הדין כדי שימנע את פיטוריה או הדחתה. לדבריה, ההנהלה החדשה מבקשת לפגוע בה, בין השאר ככניעה ללחצי ועד העובדים. פניית חדד לבית הדין נתמכה בתצהיר תמיכה נלהב של הנגיד היוצא, דוד קליין, על תפקודה בבנק.



בתשובה ובתצהיר של הנהלת בנק ישראל הנוכחית נאמר כי מנהלת יחידת הכספים בבנק, אסתי שוורץ, התריעה בפני אפרים גרוס וצבי תדמור, לשעבר ממונים על מחלקת משאבי אנוש בבנק, כי הדיווחים השנתיים שהועברו לממונה על השכר באוצר לא היו מלאים. גרוס ותדמור נאלצו להתפטר מהבנק באחרונה, עם כניסתו של סטנלי פישר לתפקיד הנגיד.



דנון, שמונה למנכ"ל הבנק בתחילת יולי, מכין כיום דו"חות שנתיים חדשים ומתוקנים עבור השנים האחרונות, כדי להגישם לממונה על השכר. במקביל, ההנהלה החדשה (פישר, דנון ואבי אידלסון, ראש מחלקת מינהל ומשאבי אנוש) מנסה לפתור שורה של סכסוכים קשים עם הממונה על השכר, מימי ההנהלה הקודמת (קליין, גרוס ואידלסון).



תגובת בנק ישראל לבית הדין לעבודה כוללת כתב האשמה קשה נגד ההנהלה הקודמת. בין השאר טוענת ההנהלה החדשה כי "המנהלים החדשים של הבנק קיבלו רושם שונה לחלוטין על מקצועיותה של המבקשת מאשר זה המוצג על ידי ההנהלה הקודמת. מנהליו החדשים של הבנק מצאו מדור המתנהל בשיטות ישנות ובלתי יעילות, המחזיק מידע לקוי, ומצאו כי המבקשת אינה מחזיקה בידע, בכישורים ובמקצועיות הנדרשים מתפקיד זה.



"בעוד מנהליו הקודמים של הבנק יכלו להסתפק באותם סטנדרטים שהיו מוכרים להם ואשר הספיקו להשביע את רצונם, מנהליו החדשים של הבנק אינם שבעי רצון כלל וכלל ממה שהתגלה להם".



בתגובה לבית הדין נטען כי עם כניסתם לבנק של דנון ואידלסון, הם גילו כי העבודה במדור "מושתתת בעיקרה על אלתור, ויש חריגות רבות ממעט הנהלים הקיימים".



על תגובת בנק ישראל לבית הדין חתומים עורכי הדין נחום פיינברג, יעקב מלישקביץ ואלון נוי. חדד מיוצגת על ידי עו"ד גדעון הולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully