וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הזהב נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז 1987 על רקע ביקוש מוגבר מצד משקיעים יצרני תכשיטים

סוכנויות הידיעות

21.11.2005 / 22:23

קרנות גידור וספקולנטים הגדילו פוזיציות הלונג על החוזים על הזהב ב-5%; תפוקת הזהב בדרום אפריקה ברבעון השלישי הציגה את הירידה החדה ביותר זה תשע שנים



מחיר הזהב בניו יורק נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מזה 18 שנים על רקע ביקוש מצד משקיעים המבקשים לגדר את עצמם נגד סיכוני האינפלציה והודות לביקוש מוגבר מצד יצרני תכשיטים.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 489.5 דולר לאונקיה, עלייה של 3.3 דולרים, לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיעו למחיר של 490.5 דולר לאונקיה בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מחיר הזהב עלה ב-12% מתחילת השנה, ונמצא בדרכו לעלייה שנתית חמישית ברציפות.



בנק ההשקעות UBS העריך היום כי מחיר הזהב עשוי להגיע ל-500 דולר לאונקיה בשלושה החודשים הקרובים, והעלה את תחזית המחיר של למתכת היקרה ל-455 דולר לאונקיה.



מנהלי קרנות גידור וספקולנטים גדולים נוספים הגדילו את פוזיציות הלונג שלהם על החוזים על הזהב בניו יורק ב-5% בשבוע שעבר - הגידול הראשון בהיקף הפוזיציות מזה חמישה שבועות.



העלייה במחיר הזהב באה גם על רקע הערכות כי הביקוש למתכת היקרה צפוי לעלות על התפוקה של חברות הכרייה בעולם. דרום אפריקה, יצרנית הזהב הגדולה בעולם, הודיעה היום כי תפוקת הזהב ברבעון השלישי נפלה ב-15% - הירידה החדה ביותר מזה תשע שנים - על רקע סגירת מכרות זהב וקיצוצים בכוח העבודה במגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully