וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות האינטרנט הובילו העליות במגזר הטכנולוגיה; גוגל מעל ל-409 דולר לאחר שנקבע לה לראשונה יעד של 500 דולר

TheMarker

21.11.2005 / 23:11

עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב - התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.461%; בואינג עלתה 3% בשל הזמנות ענק; GM ירדה 2%



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית על רקע עליית מדד המדדים המובילים בארה"ב לראשונה מזה ארבע חודשים. מגזרי הפיננסים והנפט הובילו את העליות במניות הבלו צ'יפ, ומדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.5%. מניות האינטרנט הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, ומדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות על רקע הערכות כי העלאות הריבית האחרונות של הבנק הפדרלי יצליחו לבלום את האינפלציה בארה"ב. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.041% לרמה של 4.461%.



מדד המדדים המובילים בארה"ב של חברת המחקר קונפרנס בורד עלה באוקטובר ב-0.9% - עלייה ראשונה מזה ארבעה חודשים - לאחר ירידה של 0.8% שרשם בספטמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.8% במדד.



מחירי הנפט הגולמי רשם עליות על רקע חששות כי מזג האוויר הקר בארה"ב צפוי להגביר את הביקוש. החוזים על הנפט מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בינואר נסגרו במחיר של 57.7 דולר לחבית, עלייה של 49 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מניית גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט, המשיכה לעלות לאחר שאנליסט קבע למניה לראשונה מחיר יעד של 500 דולר. בנק ההשקעות UBS העלה היום את מחיר היעד שלו למניית ענקית האינטרנט גוגל ל-500 דולר, לעומת יעד קודם של 430 דולר. "גוגל היא חברה שמביאה לשינוי פרדיגמות, ואנו מעריכים ביכולתה לטווח ארוך למנף את התשתיות והכשרונות שלה בדרכים חדשניות", כתב האנליסט בנג'מין שכטר. מניית גוגל עלתה ב-2.3% למחיר של 409.36 דולר - שיא של כל הזמנים; מתחרתה יאהו (סימול YHOO) הוסיפה 1.8%; אי-ביי (סימול EBAY) עלתה ב-3.3%.



מניית ספקית שירותי המחשוב קומפיוטר סיינסס (סימול CSC) נפלה ב-11.8% לאחר שהעיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח על כשלון המגעים לרכישתה על ידי ענקית התעשייה לוקהיד מרטין ושלוש חברות השקעה פרטיות.



TiVo (סימול TIVO), יצרנית קונסולות הווידיאו הדיגיטליות האמריקאית, הודיעה על שירות חדש של החברה, שיאפשר למשתמשי הקונסולות לצפות בהקלטותיהם במכשירי iPod של אפל ובמכשירי פלייסטיישן של סוני. במסגרת השירות החדש, TiVo תציע למשתמשים את האפשרות לשלוח הקלטות של התוכניות האהובות עליהם באופן אוטומטי למכשירי ה-iPod והפלייסטיישן. החברה תתחיל לשווק את המוצר החדש ברבעון הראשון של 2006. מניית החברה עלתה ב-4.5%.



יצרנית המטוסים בואינג (סימול BA) דיווחה על קבלת הזמנות ל-138 מטוסים, בשווי כולל של 17 מיליארד דולר, בתוך יומיים. מתחילת השנה, קיבלה בואינג הזמנות ל-659 מטוסים, והיא צפויה לשוב ולתפוס השנה את מקומה של מתחרתה האירופית איירבוס כיצרנית מטוסי הנוסעים הגדולה בעולם. מניית בואינג עלתה ב-3.2%.



ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, הודיעה היום על סגירת 9 קווי ייצור ו-3 מפעלים בארה"ב, בצעד שיוביל לקיצוץ של 30 אלף משרות תוך 3 שנים. מדובר במספר הגדול ב-5,000 מהחברה תיכננה תחילה. ייצור המכוניות של GM בארה"ב צפוי לרדת במיליון יחידות עד סוף 2008, ל-4.2 מיליון יחידות - נפילה של 30% לעומת היקף הייצור ב-2002. מניית GM ירדה ב-2%.



ספרינט נקסטל (סימול S), חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב, הודיעה היום על רכישת חברת הסלולר המסונפת אלמוזה הולדינגס (סימול APCS) תמורת 4.3 מיליארד דולר, ובכלל זה נטילת חובות של אלמוזה בסך 900 מיליון דולר. סגירת העסקה צפויה ברבעון הראשון של שנת 2006, וכפוכה לאישור רשויות הרגולציה ובעלי מניות אלמוזה. מניית אלמוזה קפצה ב-13%; מניית ספרינט נקסטל הוסיפה 1%.



מגזרי התרופות והבריאות עמדו במוקד תשומת הלב על רקע עסקות בהם. יצרנית התרופות פייזר (סימול PFE) הוסיפה 0.5% לאחר שהודיעה, כי תשלם 803 מיליון דולר ליצרנית התרופות אינסייט (סימול INCY) בעבור זכויות הפיתוח, הייצור והשיווק של תרופה לטיפול בדלקות כרוניות. מניית אינסייט זינקה ב-22%.



חברות שירותי הבריאות מנטור (סימול MNT), המתמחה ברפואה קוסמטית, הגישה הצעת רכש עוינת לחברת מדיסיס (סימול MRX). מנטור הציעה לרכוש את החברה בעבור 2.2 מיליארד דולר במניות בלבד - הצעה שדירקטוריון מדיסיס דחה על הסף. מדיסיס חזרה על כוונתה לרכוש את יצרנית השתלים לחזה אינאמד (סימול IMDC). מנטור ירדה ב-8.5%; מדיסיס זינקה ב-14%.



עליות נרשמו גם במגזרי הפיננסים והנפט. לג מייסון (סימול LM) עלתה ב-3.2%; אמריטרייד (סימול AMTD) הוסיפה 2.8%; אקסון מוביל (סימול XOM) עלתה ב-1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully