וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: אלווריון השלימה זינוק של 25% בשבוע

נתן שבע

22.11.2005 / 17:29

כי"ל איבדה 0.5% למרות הדו"חות הטובים. מכתשים אגן איבדה 0.2% למרות העלאת המלצה של דויטשה בנק

יום תנודתי התנהל היום בבורסה בתל אביב ולבסוף הצליחו המדדים לנעול בעליות קלות. מדד המעו"ף עלה ב-0.1% ל-753.1 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.3% ברמה של 762.7 נקודות, והתל טק 15 עלה ב-0.6%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכמיליארד שקל. גם היום הושפע המסחר מהמשך פרסומם של הדו"חות הכספיים.

הסערה הפוליטית וההסלמה הבטחונית אתמול בצפון המשיכה לרחף מעל ראשיהם של המשקיעים, אם כי נראה שאת מרבית ההשפעה גילם השוק אתמול. מאידך, התנודתיות של המדדים עשויה להעיד על היערכותם של הפעילים לקראת הפקיעה על אופציות המעו"ף אשר עשויה להשפיע על התנודתיות גם מחר.

ברקע, חטיבת ניהול התיקים של UBS הורידה את המלצתו של שוק המניות הישראלי ל"נייטרלי". רמי דרור ממגדל שוקי הון מציין, כי הנושא העיקרי שמעסיק את הפעילים בימים אלה הוא, מטבע הדברים, הנושא הפוליטי וכי בטווח הקצר אנו צפויים "לחיות מסקר לסקר" בהתאם לפרסומים באמצעי התקשורת. לדבריו, השוק יושפע בטווח הבינוני משני גורמים: הראשון, פדיון אג"ח ממשלתיות בהיקף של כ-17.5 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2006 (לעומת פדיון של 7 מיליארד בלבד ברבעון האחרון של 2005), כאשר המשמעות היא עודף נזילות אדיר שצפוי "לחפש כתובת". הגורם השני הוא ההתקרבות לסוף השנה, אשר מאופיין בדרך כלל בגיוסי כסף מצד הקרנות והקופות השונות.

השוק הסולידי התאושש רק במעט מהירידות האחרונות שמאפיינות אותו בצל התחזקותו של הדולר שהמשיך לטפס לרמה שיא כמעט בשלוש השנים האחרונות - 4.74 שקלים. האיגרות מסוג שחר לטווחים הארוכים הוסיפו 0.1% והאיגרות הצמודות מסוג גליל הוסיפו שיעורים דומים.

כי"ל הצטרפה היום למפרסמות ודיווחה על רבעון מוצלח, בו זינק הרווח הנקי ב-132% ל-143 מיליון שקל. המשקיעים הגיבו במגמה מעורבת לדו"חות, כשבתחילת המסחר הספיקה המניה לטפס עם פרסום הדו"חות, אך בהמשך נעלה בירידות של 0.5%. אורי הרשקוביץ מלידר ושות' המשיך להמליץ על כי"ל במחיר יעד של 20 שקל - 24% מעל מחירה בשוק. כי"ל כבר הספיקה לאבד 8% מתחילת החודש ואיבדה את המקום השני לטובת הבנקים הגדולים מבחינת שווי השוק. החברה נסחרת לפי שווי של 21.7 מיליארד שקל לעומת יותר מ-22 מיליארד שקל של הבנקים הגדולים.

טבע עלתה ב-1.9%. מכשתים אגן שכבר איבדה כ-6% בשבוע האחרון, נחלשה ב-0.2%, וגם המלצה מבנק ההשקעות דויטשה בנק לא עזרה למניה. בנק ההשקעות העלה את המלצתו למניה ל"קנייה" ואת מחיר היעד ל-32 שקל - 28% מעל מחירה בשוק.

בנק לאומי עומד למכור את פסגות אופק ואת קופות הגמל של הבנק. מניית הבנק איבדה 0.9%. לעומתה, מניית הפועלים הוסיםפה שיעור קל של 0.1%.

כלל תעשיות, שדיווחה על רווח של 91 מיליון שקל ברבעון השלישי עלתה ב-0.8%. לעומתה, דניה סיבוס שדיווחה על ירידה ברווח הנקי ל-8 מיליון שקל, איבדה 3.7%.

אלווריון זינקה ב-6.8% בתגובה לפער שבו פתחה, לאחר שזכתה אתמול להמלצה מצידו של בית ההשקעות מורגן ג'וזף. המניה השלימה זינוק של 25% בשבוע האחרון, לאחר המלצה חיובית של פרשן הטלוויזיה של CNBC בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully