וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד מנורה: "חברת הביטוח הפחיתה את הפיצויים בלי ליידע את המבוטחים"

עודד ארבל

22.11.2005 / 9:18

התובע טוען כי בפוליסות ביטוח חיים הכוללות כיסוי ביטוחי בגין נכות תאונתית, נוהגת מנורה לסייג את היקף חבותה באמצעות הפעלת נוסחה פרי המצאתה



כתב תביעה ובקשה לאשרו כתביעה ייצוגית הוגשו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת הביטוח מנורה. בבקשה נטען כי כאשר מדובר במבוטחים בפוליסות ביטוח חיים הכוללות כיסוי ביטוחי בגין נכות תאונתית, נוהגת מנורה לסייג את היקף חבותה באמצעות הפעלת נוסחה פרי המצאתה. כך יוצא כי למבוטח לא משולם פיצוי על פי שיעור הנכות שנקבע אלא בסכום נמוך יותר. עוד נטען בבקשה כי סיוג החבות על ידי מנורה נעשה ללא ידיעת המבוטחים, המקבלים ממנה צ'ק בלי לדעת כי הפחיתה את שיעור הפיצוי לעומת זה הקבוע בפוליסה.



יעקב אביעד, המבקש, טען באמצעות עו"ד גיל רון כי רכש ממנורה פוליסה לביטוח חיים הכוללת ביטוח בגין נכות תאונתית. בפוליסה נקבע כי במקרה של תאונה שכתוצאה ממנה יסבול המבקש מנכות בשיעור של 100% הוא יהיה זכאי לפיצוי בסך של 159 אלף שקל. עוד נקבע בפוליסה כי במקרה של נכות חלקית ישולם למבקש פיצוי בהתאם לאחוז נכותו. כך למשל, אם רופא קובע למבקש נכות בשיעור של 20%, ישולם לו פיצוי השווה ל-20% מ-159 אלף שקל.



לדברי המבקש, הוא נפגע ברגלו בפעילות ספורטיווית ונקבעה לו נכות בשיעור 20%. לאור זאת ציפה לקבל פיצוי בסך 20% מסכום הביטוח המלא, כלומר, כ-32 אלף שקל. לכן הופתע כאשר קיבל ממנורה צ'ק על סך 16,600 שקל בלבד.



לדבריו, כאשר פנה אל מנורה לבקש הסברים מדוע קוצץ סכום הפיצוי במחצית, מ-20% ל-10%, נאמר לו שסכום הפיצוי נקבע על פי נכות של 10% לאור נוסחת חישוב שבה נוקטת מנורה. על פי הנוסחה נערכת התאמה של שיעור הנכות שנקבע על ידי הרופא לשיעורי הנכות שנקבעו בתקנות המוסד לביטוח לאומי, או ליחס ביניהם ובין אחוזי הנכות המוכרים בפוליסה במקרה של אובדן מלא של אברים.



המבקש טען כי אין שום רמז לשיטת חישוב זו בפוליסה. לכן השימוש בשיטה, המסייגת את חבותה של חברת הביטוח ומקטינה את ההיקף הכיסוי, מפרה את החובה הקבועה בתקנות פיקוח על הביטוח המחייבות לציין בפוליסה תנאים וסייגים לחבותה או להיקפה. המבקש הוסיף כי באמצעות השימוש בדרך חישוב פתלתלה זו, מנורה אף מטעה את לקוחותיה המניחים כי סכום הפיצוי חושב בהתאם לדרך החישוב הקבועה בפוליסה כאשר בפועל משולם להם סכום נמוך יותר.



לדברי המבקש, הנזק האישי שלו הוא כ-17,600 שקל - הפער בין סכום הפיצוי המגיע לו על פי הפוליסה ובין סכום הפיצוי ששולם לו בפועל. אי אפשר, הוסיף, להעריך את הנזק של כל קבוצת התובעים. ואולם, מכיוון שמדובר במספר רב של תובעים, ועל פי סכומי הכסף הרלוונטיים, הדעת נותנת כי מדובר בעשרות רבות של מיליוני שקלים, אולי אף יותר מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully