וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליפוד: ההכנסות עלו ב-1.2%

טל לוי

22.11.2005 / 11:32

שינוי בתמהיל המוצרים הגדיל את הרווח התפעולי ב-31% ל-4.6 מיליון שקל. הרווח הנקי הוכפל פי 2.5 ל-6.3 מיליון שקל

יצרנית המזון ויליפוד מדווחת היום על עלייה של 1.2% בלבד במכירות שהסתכמו ברבעון השלישי של 2005 ב-41 מיליון שקל. עם זאת, החברה הצליחה להוריד את סעיף עלות המכירות ומכאן שהרווח הגולמי צמח ב-22% ל-11 מיליון שקל. ההוצאות התפעול של ויליפוד (מכירה, שיווק הנהלה וכלליות) אמנם עלו ב-18% ל-6.5 מיליון שקל אבל העלייה ברווח הגולמי שורשרה היטב לסעיף הרווח התפעולי אשר צמח ב-31% והסתכם ל-4.6 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על הכפלת הרווח הנקי פי 2.5 אשר הסתכם ב-6.3 מיליון שקל וזאת גם בשל רווחי מימון של 1.5 מיליון שקל.

במבט רחב יותר, מדווחת החברה על ירידה של 8% במכירות מאז תחילת 2005 אשר הסתכמו ב-120.6 מיליון שקל ועל ירידה של 30% ברווח התפעולי אשר הסתכם ב-8 מיליון שקל. גם כאן מציגה החברה הכנסות מימון של 3 מיליון שקל וכן הכנסה חד פעמית של 6.2 מיליון שקל שמקורה במכירת 4.33% ממניות ויליפוד במהלך המסחר בבורסה. בסך הכל, הכפילה החברה את הרווח הנקי לתקופה אשר הסתכם ב-12 מיליון שקל.

מניין מגיע השיפור ברבעון הנוכחי? עיקר השיפור שמציגה החברה מתחיל בעלייה ברווח הגולמי שמקורו בירידה בעלות המכירות. בחברה מסבירים כי העלייה ברווח הגולמי הושגה הודות לשינוי בתמהיל המוצרים שערכה החברה ועברה למכור מוצרים בעלי שיעור רווח גבוה יותר.

שינוי תמהיל המוצרים מתבטא היטב בהכנסות המגזר: הכנסות החברה ברבעון השלישי בתחום המוצרים המשומרים מסתכמת ב-17.5 מיליון שקל המהווים 42.6% מסך המכירות (שאר ההכנסות הינה במגזר המוצרים הבלתי משומרים). מדובר בשינוי של ממש לעומת הרבעון המקביל אז עמד נתח ההכנסות בתחום מגזר השימורים על 51.8%.

נקודה נוספת ראויה לציון היא פרשת קלאבמרקט. כזכור, קרסה הרשת וגררה עימה הפסדים כבדים לספקים רבים. בהמשך, נרכשה קלאבמרקט בידי שופרסל וחזרה לפעילות. אי לכך, נושא הפרשת החובות המסופקים (חובות שספק אם יגבו) הפך לרלוונטי מאד עבור ספקי המזון הרבים של הרשת. כידוע, כל חברה מחוייבת להפריש כסף מראש לסעיף החובות המסופקים כאשר חלק מן החובות הללו הופך בסופו של דבר ל"חוב אבוד" כלומר חוב שלא ניתן לגבות אותו.

והנה, בויליפוד מציינים כי "בהנחה שמלוא תביעת החוב שויליפוד הגישה לנאמני קלאבמרקט תתקבל ובהנחה שהסדר הנושים יאומר על ידי בית המשפט, ההפרשה שביצעה ויליפוד לחובות מסופקים גבוהה משמעותית מהסכום אותו תרשום החברה כחוב אבוד".

מניית ויליפוד, שנשלטת צבי ויוסף ויליגר, הוסיפה 5.3% מתחילת השנה ושווי השוק שלה עומד על 95 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully