וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק המועצה לצרכנות אושרה לקריאה ראשונה

נופר סיני

22.11.2005 / 12:02

מטרת ההצעה הוא להבטיח את עצמאותה הפוליטית של המועצה ולקבוע את תקציבה - מינימום של 7 מיליון שקל בשנה



ועדת הכלכלה אישרה אתמול לקריאה ראשונה הצעת חוק של המועצה הישראלית לצרכנות שיזם ח"כ רומן ברונפמן, יו"ר הבחירה הדמוקרטית, הצעה שתקנה למועצה עצמאות בייצוג ציבור הצרכנים.



כזכור, לפני שנה התפטרו מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות גלית אבישי והיועץ המשפטי שלה יוסי ברג, בעקבות חילוקי דעות עם שר התמ"ת דאז אהוד אולמרט על מינויים של מקורביו לחברי דירקטוריון המועצה. כמו כן התרעמו השניים על כך שהמצב הקיים יוצר ניגוד אינטרסים והמועצה התקשתה לפעול נגד הגוף המממן אותה והממנה את הדירקטוריון המתווה את מדיניותה.



לאחר התפטרותם, נותרה המועצה גוף אימפוטנטי וחסר שיניים שמתקשה מאוד למלא את ייעודו. הצעתו של ח"כ ברונפמן כוללת שני תקדימים מעניינים, שעשויים לבטל את ניגוד האינטרסים שממנו סבלה המועצה ולנכש את נגע המינויים הפוליטיים מהמועצה בפרט ומגופים ממשלתיים בכלל.



התקדים הראשון מבטיח את עצמאות המועצה ואת ההגנה עליה מפני מינויים פוליטיים. עצמאות זו תובטח בעזרת יצירת מנגנון שלפיו שופט בדימוס - שימונה על ידי שרת המשפטים ושר התמ"ת בהתייעצות עם נשיא בית המשפט העליון - יבחר בעצמו שני נציגי ציבור. נציגי הציבור הללו ישמשו כוועדה לאיתור מועמדים לדירקטוריון המועצה, שתגבש רשימה סגורה של 20 אנשים. את הרשימה יציגו לשר התמ"ת ולשר האוצר, שיבחרו מתוכם את 11 חברי הדירקטוריון של המועצה. חברי הדירקטוריון יעברו אישור של ועדת רביבי לבדיקת כשירות מועמדים.



תקדים נוסף הוא שתקציב המועצה יהיה סעיף נפרד מתקציב המדינה, כלומר תקציב ייעודי, בלי שיינתן לאוצר כל שיקול דעת לגבי התקציב הזה. לפי הצעת החוק תקציב המועצה הבסיסי לא יפחת מסכום מכפלת מספר אזרחי ישראל בשקל אחד, כלומר מינימום שבעה מיליון שקלים בשנה.



לדברי יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אמנון כהן, "מועצה עצמאית שאינה תלויה בגורמים פוליטיים תגן טוב יותר על הצרכן מול גופים פרטיים וממלכתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully