וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי מג'יק וסאפיינס קיצצו את רווחי מטריקס - ופורמולה עם עוד רבעון של רווח זעום

אסף רותם

22.11.2005 / 12:30

הרווח נמוך ממיליון דולר, שורת ההכנסות צמחה ב-15% ומרשימה מתמיד: 126.5 מיליון דולר; מתחילת השנה איבדה המניה כ-22% בעוד שבתקופה זו עלה מדד ת"א 100, שבו נכללת המניה, ב-20%



קבוצת מערכות סיימה רבעון נוסף, וזו כבר לא הפתעה, עם רווח נקי זעום.

פורמולה, המאחדת בדו"חותיה את תוצאות מטריקס, סאפיינס, בלו פניקס, פורמולה ויז'ן ומג'יק, דיווחה על רווח של 938 אלף דולר, כמעט פי 3 מהרבעון המקביל. ברבעון הקודם הסתכם הרווח הנקי לסכום של 100 אלף דולר בלבד. הרווחנותר בשיעור נמוך מאד משורת ההכנסות. שורה זו, שתמיד מרשימה אצל פורמולה, הסתכמה ל-126.5 מיליון דולר, עלייה של 15% מול הרבעון המקביל. לעומת הרבעון השני, קפאה שורת ההכנסות, בעיקר בשל ימי הקיץ השחונים בשעות עבודה.



"הרווחיות הנמוכה של פורמולה היא תוצר של חוסר המיקוד של הקבוצה", אמר בעבר ל-TheMarker מנכ"ל פורמולה, דני גולדשטיין. ואכן, את התוצאות הטובות של מטריקס קיצצו הפסדיהן של מג'יק וסאפיינס, עם הפסד של כ-1.6 מיליון דולר כל אחת.







בפורמולה מדברים שוב על עתיד טוב יותר, אבל לא בטוח אם למשקיעים יש את אורך הרוח: במסחר בבורסה בתל אביב איבדה המניה מתחילת השנה כ-22% בעוד שבתקופה זו עלה מדד ת"א 100, שבו נכללת המניה, ב-20%. עם זאת, הפעם קדמה לדיבורים פעולה בעלת מסר ברור: המנכ"לים של סאפיינס ומג'יק הלכו הביתה.



ואי אפשר להזכיר סבלנות בלי לציין את פורמולה ויז'ן שתרמה הפסדים נוספים ש"תרמו" לרווחים הנמוכים של פורמולה מערכות. גולדשטיין, המשמש כיו"ר פורמולה מערכות וכיו"ר ומנכ"ל פורמולה ויז'ן, אמר: "הסיפור בפורמולה ויז'ן הוא סבלנות. לשוק אין - לי יש. לחברות לוקח את הזמן שלהן להבשיל ואנחנו נותנים להן אותו. בשנה הקרובה נראה עוד הנפקות של חברות נכדות - בעיקר חברות בנות של פס הייצור של ויז'ן".

מתחילת השנה הכניסה פורמולה, שבניהול גדי גולדשטיין, 381.6 מיליון דולר, צמיחה של 16% מהתקופה המקבילה. הרווח, לעומת זאת, ירד כ-40% מ-5 מיליון דולר ל-2.9 מיליון דולר.



פורמולה נסחרת לפי שווי שוק של 134 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully