וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי חשוד בעברות על חוק הייעוץ

רם דגן

22.11.2005 / 12:44

על פי רשות ני"ע עבר הבנק על החוק בשיווק הסטרקצ'ר שצמוד למניות טבע. הרשות זימנה את אלי יונס ויעקב פרי לשיחת הבהרה

יו"ר הרשות לני"ע, משה טרי, זימן אתמול את יו"ר בנק המזרחי, יעקב פרי ואת מנכ"ל הבנק, אלי יונס לשיחת הבהרה. נושא השיחה היה עברות על חוק יעוץ ההשקעות שביצע הבנק תוך כדי שיווק אחד מהמוצרים המובנים (סטרקצ'רים ) החדשים של הבנק. בתום השיחה הבהיר יו"ר הרשות, כי למרות שהתבצעו עבירות על חוק הייעוץ לא יפתחו בשלב זה חקירות בנושא, אולם הפיקוח על מערך הפיקוח של הבנק יוחמר. בין השאר מתכננת הרשות לבצע ביקורות במערך הייעוץ של המזרחי.

שיחת ההבהרה נערכה על רקע השקתו של הסטרקצ'ר החדש של מזרחי שמוצמד למניית טבע. מדובר במוצר מובנה שאמור להניב למשקיעים רווחים שיגזרו ממחירה של מניית טבע. כחלק ממאמצי השיווק של המוצר החדש, שלח המזרחי מכתבים אישיים לחלק מלקוחות הבנק וקרא להם לרכוש את המוצר. בנוסף שווק המוצר באמצעות טלפנים.

במסגרת תיקון 8 לחוק יעוץ השקעות, הוכנסו המוצרים המובנים להגדרת סוג ההשקעות שהייעוץ בהם צריך להיעשות על ידי יועץ בעל רשיון. האישום של הרשות לני"ע הוא כי חלק מהטלפנים ששיווקו את הסטרקצ'ר החדש לא היו בעלי רשיון יעוץ, כמו כן, כי שיווק המוצר באמצעות מכתבים חוטא גם הוא להוראות החוק.

עוד ציינו היום ברשות, כי על פי התיקון האחרון לחוק מחודש יוני, חלה אחריות של הבנק על עובדים שעוסקים בייעוץ השקעות ללא רשיון. ברשות הבהירו כי הסיבה שבגלל לא נפתחה חקירה מיידית היא שעדיין מדובר בתיקון חוק טרי באופן יחסי, אולם בעתיד ההתנהלות בנושא תהיה שונה.

דובר בנק המזרחי מסר בתגובה כי, "מבדיקה שהתקיימה בבנק, בעקבות פניית רשות ניירות ערך עולה, כי הבנק פעל כדין ומכירת המוצר 'פיקדון מובנה צמוד למניית טבע' נעשתה באמצעות יועצים בעלי רישיון, כנדרש. אנו מבררים את העניין מול הרשות לני"ע ומצרים על כי הפרסומים בתקשורת קדמו לברור הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully