וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות הכפילה את הרווח הנקי ברבעון השלישי

טל לוי

22.11.2005 / 12:41

הסתכם ב-91 מיליון שקל. החברה מציגה עלייה של 50% ברווחים כתוצאה מהאחזקה במונופול המלט נשר

עלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי מדווחת היום כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2005 עלו 20% והסתכמו ב-797 מיליון שקל. הרווח הנקי הוכפל והסתכם ב-91 מיליון שקל - רבעון תשיעי ברציפות של רווחים. במבט רחב יותר, מדווחת כלל תעשיות על הכנסות של 2.4 מיליארד שקל ב-9 החודשים הראשונים של 2005 ועל רווח של 245 מיליון שקל לעומת רווח של 300 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

עם זאת, לכלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי. שבשליטת נוחי דנקנר אין פעילות עצמאית והיא חברת אחזקות האוחזת בין היתר בסאיטקס, אי.סי.אי, מפעלי המלט נשר, נייר חדרה ועוד. אי לכך סעיף ההכנסות בחברות מסוג זה הוא פחות רלוונטי שכן הוא מורכב מביצועי החברות בהן מחזיקה כלל תעשיות ביותר מ-50% - זהו מקור הרווח של החברה.

כלל תעשיות מדווחת על רווח לפני מס (המקביל לרווח תפעולי) של 150 מיליון שקל לעומת 89 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל.

מגזר המלט תרם 61 מיליון שקל ומגזר הטקסטיל תרם 16 מיליון שקל. תחום הטכנולוגיה והאלקטרוניקה הסתפק בתרומה צנועה של מיליון שקל בלבד וכך גם תחום הנדל"ן, קרנות הסיכון סיפקו 4 מיליון שקל. רווחים נוספים נרשמו משאר אחזקותיה הקטנות יותר של כלל תעשיות. עם זאת, הרווחים קוזזו באמצעות מגזר הביוטכנולוגיה שרשם הפסד של 27 מיליון שקל. מתוך סכום זה, רשמה החברה הוצאה נוספת של 32 מיליון שקל עבור הוצאות מימון ומטה ובסך הכל מסתכם הרווח ב-91 מיליון שקל.

ומה מקור השיפור ברווח לעומת התקופה המקבילה? הרווחיות במגזר המלט גדלה ב-50% ומגזר הטקסטיל תרם פי 3. קרנות ההון סיכון שהסבו לחברה הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל הפכו כאמור לרווח והחברה רשמה שיפור ניכר באחזקות הקטנות יותר.

עם זאת, בחברה מציינים כי גם אם ננקוט בגישה השמרנית ביותר ונציג את רווחי החברות המוחזקות כתוצאה מפעילות הליבה שלהן, נקבל שיפור ברווחים. כך למשל, מציגה החברה גם נתונים מנוכים מרווחים חד פעמיים כמו הטבות מס, הכנסות מימון ומימושים. לפי החישוב הזה, תרמה פעילות הליבה של החברות המוחזקות סך של 61 מיליון שקל לעומת 54 מיליון שקל ברבעון המקביל.
לדברי החברה הדבר מראה כי החברות המוחזקות מציגות שיפור בעסקי הליבה שלהן, שנובע מעלייה באיכות החברות עצמן.

אבי פישר וצביקה לבנת, מנכ"לים משותפים של כלל תעשיות, אכן מחזקים טיעון זה באומרם היום כי "התוצאות העסקיות לרבעון השלישי בפרט ובשנתיים האחרונות בכלל, מבטאות את השיפור המתמשך שחל ברווחיות התפעולית והנקיה של חברות הקבוצה ובעקבותיהן ברווחיות כלל תעשיות"

מניית כלל תעשיות עלתה מתחילת השנה 11% ושווי השוק שלה עומד על 3.3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully