וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתב תהפוך לחברת הכבלים הממוזגת ותחזיק בחוב בנקאי שלא יעלה על 650 דולר למנוי

ערן גבאי

22.11.2005 / 14:04

נתח בעלי המניות בכבלים ייקבע בהתאם למספר המנויים שכל חברה תביא למיזוג; המיזוג יושלם עד סוף דצמבר; הערבויות הזרות עשויות לאפשר נטילת הלוואה לרכישה אפשרית של פרטנר



חברת הכבלים מתב תשמש כחברה הקולטת במיזוג חברות הכבלים, כך אמר היום יו"ר מתב, מאיר סרברניק. למעשה, מקבע בכך סרברניק את ההערכה ואת מבנה המיזוג שדובר בו גם בעבר. תבל וערוצי זהב יעבירו למתב את פעילותן וחברת הכבלים הממוזגת לא תחזיק בחוב בנקאי הגבוה מ-650 דולר למנוי, או כ-550 מיליון דולר.



למעשה, מיזוג באופן זה לא מחייב מכירת נכסים תוך חישובי ואליואציות שהיו מעכבים את המהלך, אלא נתח בעלי המניות השונים בחברות ייקבע בהתאם למספר המנויים שכל חברה תביא למיזוג. בחברות הכבלים אומרים כי המיזוג יושלם עד סוף דצמבר.



בעלי המניות בכבלים נמצאים עדיין במגעים מתקדמים מאוד עם שני בנקים זרים בניסיון לגייס מהם ערבויות לחוב בהיקף מקסימלי של 250 מיליון דולר ובריבית של 3%, שיחייבו הוצאות ריבית של כ-7.5 מיליון דולר בשנה.



בעלי המניות בכבלים לא מוכנים כרגע לקבל את מחיר הערבויות הנקוב ומבקשים להקטין אותו בטענה שהסיכון הטמון בערבות שכזו אינו גדול. בעלי המניות בכבלים מבקשים להפחית את סכום הערבות ונאבקים על שלוש נקודות מרכזיות הקשורות במבנה ההלוואה: זמן פידיון הקרן; היכולת לגייס אג"ח; ואפשרות מכירת חלקים מהחברה.



המהלך של גיוס הערבויות לחלק מחוב חברות הכבלים, שמסתכם בכ-5 מיליארד שקל, נועד כדי להתגבר על מגבלות האשראי במערכת הבנקאות הישראלית ולאפשר את מיזוג חברות הכבלים. לאחרונה דיווחנו שהמפקח על הבנקים מסכים לקבל את הפתרון של גיוס ערבויות זרות לצורך השלמת מיזוג חברות הכבלים. הערבויות יאפשרו גם לחברת הכבלים הממוזגת לקחת הלוואה לרכישה אפשרית של פרטנר, אם מיזוג זה יתממש.



חלוקת המניות בין בעלי הכבלים - יצחק תשובה, אליעזר פישמן, נוני מוזס והבנקים לאומי, הבינלאומי, דיסקונט והפועלים - תתבצע בהתאם למספר מנויי החברות. על פי הידוע, הבנקים יחזיקו ב-41% ממניות חברת הכבלים הממוזגת, פישמן יחזיק ב-17%, מוזס יחזיק ב-15%, תשובה יחזיק ב-11% והציבור יחזיק ב-16%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully