וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד לאיכות הסביבה התרשל בחקירה ובית המשפט מחק אישומים נגד מפני פסולת

עמית בן-ארויה

22.11.2005 / 15:23

במהלך העדויות של מפקחי המשטרה הירוקה נגד חברת "יזום וליווי פרויקטים בע"מ" התברר שחקירת הנאשמים הצטמצמה לעבירות הנוגעות לתקופה מסוימת: השופטת דורית רייך-שפירא קבעה כי החקירה פגומה



רשלנות של חוקרי המשרד לאיכות הסביבה הובילה את בית משפט השלום בתל אביב להורות בשבוע שעבר על מחיקת כתב האישום נגד מפני פסולת והגשת כתב אישום מתוקן שיכלול רק אישומים שלגביהם נחקרו. "כעת הדרך סלולה להסדר טיעון שיקל עם הנאשמים", אמרה אחת הסניגוריות בתיק, עו"ד שרון מאירוביץ.



תחילת הפרשה ב-2002 עת ביצועו אנשי המשרד לאיכות הסביבה כמה תצפיות באזור פי גלילות, צפונית לתל אביב. מהתבוננות באזור המחצבה הישנה עלה, לדעת החוקרים, שחברת "יזום וליווי פרויקטים בע"מ" מפנה אדמת עפר ופסולת בניין המסכנים את קידוחי מי השתייה באזור. לפיכך, הגיש המשרד לאיכות הסביבה, באמצעות משרד עורכי הדין דרורי סבירסקי, כתב אישום נגד החברה, מנהלה, יצחק אפרים, ושלושה עובדים נוספים. לפי התביעה, הארבעה עברו על החוק למניעת מפגעים והחוק לשמירת הניקיון וכמו כן הואשמו בעבירות הקשורות לזיהום מים וניהול עסק ללא רישיון.



במהלך העדויות של מפקחי המשטרה הירוקה התברר שחקירת הנאשמים עצמם הצטמצמה לעבירות הנוגעות לתקופה מסוימת. עורכות הדין מהסנגוריה הציבורית שרון מאירוביץ, איה שריק ואורלי דבוש-ניצן, טענו שכתב האישום הוגש נגד הנאשמים על אף שבגין חלק מהמעשים המיוחסים להם לא נחקרו. בכך, טענו הסניגוריות, נפגעה זכות הנאשמים להליך הוגן וזכות טיעון של ממש. הנאשמים דרשו אפוא למחוק את כתב האישום בכל הנוגע לאישומים הקשורים לעובדות אודותן לא נחקרו.



"קיומם של הליכי משפט הוגנים הם בבסיס השיטה הנוהגת. אלה לא ייתכנו אם החקירה פגומה, שכנגזרת ממנה נפגעת זכותם של חשודים ונאשמים להליך ראוי", הסבירה השופטת דורית רייך-שפירא. עוד הבהירה, שמטרת איסוף ראיות היא להגיע לחקר האמת ולאו דווקא להביא להרשעתו של אדם.



במקרה של חברת "יזום וליווי פרויקטים", קבעה השופטת, הנאשמים לא נחקרו על מכלול העבירות שיוחסו להם. "ברור שהם לא ויתרו על זכותם למסור גרסה. החוקרים היו מחויבים לחזור ולחקור אותם ולקבל תגובותיהם בגין עבירות מאחרות יותר המיוחסות להם".



כתב אישום מתוקן יוגש עד אמצע דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully