וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה שני פרויקטים מרכזיים של רכבת ישראל: עכו-כרמיאל ואשקלון-באר שבע

שרון קדמי

22.11.2005 / 15:41

אורך התוואי מעכו לכרמיאל הוא כ-24 קילומטר ומאשקלון לבאר שבע כ-70 קילומטר; היקף ההשקעה - כמיליארד שקל בכל קו; בקרוב צפויים להתפרסם מכרזים לפרויקט



הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה אתמול בדיון פנימי שני פרויקטים מרכזיים של רכבת ישראל המקודמים במסגרת תוכנית החומש: קו עכו-כרמיאל וקו אשקלון-באר שבע.



הקו בין עכו לכרמיאל הוכרז כפרויקט תשתית לאומי באוגוסט 2003. התוכנית הוגשה לוועדה לתשתיות לאומיות ביוזמת רכבת ישראל, כדי לאפשר הקמת מסילה חדשה לכרמיאל ולחבר בין חיפה, עכו, נהריה וכרמיאל. בעתיד מתוכנן המשך הקו לקרית שמונה. אורך התוואי מעכו לכרמיאל הוא כ-24 קילומטר. היקף ההשקעה בפרויקט - כמיליארד שקל. מועד סיום העבודות המשוער הוא הרבעון השלישי של 2008. משך הנסיעה המתוכנן בין כרמיאל לחיפה יהיה כ-32 דקות. תוואי הרכבת כולל מנהרה באורך של כחמישה קילומטרים. בקרוב צפויים להתפרסם מכרזים לפרויקט. לפרויקט הוגשו לא מעט השגות שנדונו בפני הוועדה. בנוסף, במשרד האוצר הוחלט כי בשלב זה התקציבים לפרויקט ייבחנו מחדש, לאור החשש מחריגות בתקציב.



התוכנית השנייה שאושרה היא הקו בין אשקלון לבאר שבע באורך של כ-70 קילומטר. העבודות לאורך הקו צפויות להסתיים לקראת סוף 2008. היקף ההשקעה בקו כולו הוא כמיליארד שקל. משך הנסיעה מתחנת ההגנה בתל אביב לתחנת באר שבע צפון יהיה 67 דקות ברכבת ישירה ו-87 דקות בנסיעה הכוללת עצירה בתשע תחנות הביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully