וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נחלש מול הדולר לרמה של 1.1699 בעקבות ההשערות כי שיעור הריבית בגוש היורו לא יעלה

הדר תדמור

22.11.2005 / 16:23

אתמול אמר נשיא הבנק המרכזי של אירופה כי אינו צופה העלאת ריבית באזור; דברי נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו ופרסום הפרוטוקולים מוועדת השוק הפתוח של הפד מצביעים על המשך העלאת הריבית בארה"ב



היורו ממשיך להיחלש מול הדולר בעקבות דבריו של נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, על כך שלא צפויה העלאת ריבית בגוש היורו בזמן הקרוב. זאת לעומת ציפיות להמשך העלאת הריבית בארה"ב.



היורו נחלש ב-0.2% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.1699 דולר ליורו.



"איני צופה כלל תחילתה של סדרת העלאות ריבית", אמר היום טרישה בדברים שנשא בפני ועדה של הפרלמנט האירופי בבריסל, אלא "עלייה מתונה" של הריבית. עם זאת, חזר טרישה על דבריו מהשבוע שעבר, לפיהם יש מקום לצעדי מנע נגד התגברות האינפלציה כדי להבטיח את המשך הצמיחה בגוש היורו. "מניעה תמיד עדיפה על ריפוי בדיעבד", אמר טרישה.



לעומתו אמר נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, מייקל מוסקאו, כי העלאות ריבית נוספות של הבנק הפדרלי בארה"ב נחוצות עתה. לדברי מוסקאו, "אם האינפלציה או תחזיות האינפלציה ימשיכו לעלות בהתמדה, המדיניות תהיה בהכרח העלאה נוספת של הריבית".



סיבה נוספת להחלשות היורו אל מול הדולר היא פרסומם הצפוי של הפרוטוקולים של ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי בארה"ב. פרסום הפרוטוקולים צפוי לתת אישוש נוסף להשערה כי הבנק הפדרלי ימשיך להעלות את הריבית בארה"ב.



התחזקות הדולר מול היורו הביאה להתחזקותו של הדולר מול מרבית המטבעות העיקריים באירופה. הדולר מתחזק ב-0.4% מול הליש"ט הבריטי ונסחר ברמה של 1.7090 ליש"ט לדולר; מול הפרנק השווייצי מתחזק הדולר ב-0.2% ונסחר ברמה של 1.3222 פרנק לדולר.



מול הין היפאני מתחזק הדולר ב-0.3% ונסחר ברמה של 119.425 ין לדולר; מול הדולר האוסטרלי מתחזק הדולר ב-0.5% ונסחר ברמה של 0.7326 דולר לדולר אוסטרלי; הדולר מתחזק ב-0.7% מול הוון הקוריאני ונסחר ברמה של 1045.85 וון לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully