וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשקוביץ מלידר ושות': השוק מנתח את המפה התחרותית בסביבתה של כי"ל בצורה שגויה -הדבר יוצר הזדמנות קנייה"

נתן שבע

22.11.2005 / 16:33

"בסביבת אי הוודאות הגוברת בשוק המקומי - כי"ל היא הבחירה שלנו", כותב הרשקוביץ; היצרניות הקנדיות מווסתות את הכמויות כך שכי"ל תיהנה מרמת המחירים בשוק האשלג בשנים הקרובות, הוא מוסיף



השוק מקפיד לנתח את המפה התחרותית בסביבתה של בצורה שגויה ובכך יוצר הזדמנות קנייה בנייר", כותב האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' בהתייחסו לתוצאות החברה החזקות, אל מול מתחרותיה שרשמו הרעה מסוימת וירידה בשווי מניותיהן. "בסביבת אי הוודאות הגוברת בשוק המקומי - כי"ל היא הבחירה שלנו", כותב הרשקוביץ.



כשהשוק חושש מהמגמות בעתיד, מציין הרשקוביץ, כי דווקא הדו"חות יכולים ללמד על מקומה של כי"ל בתוך המערכת הגולובלית, ואף החברה תושפע בעתיד מאותן מגמות משתנות.



התמונה המתקבלת מהיצרניות הקנדיות, פוטאש ומוסאיק, על ירידה חדה בכמויות לא עולה בקנה אחד עם היציבות בכמויות של השחקניות האירופיות. הסבר אפשרי אחד לכך מוצא הרשקוביץ בכך, שהשחקניות הצפון אמריקאיות, פוטאש ומוסאיק, לקחו על עצמן לווסת את הכמויות בשוק. עובדה המכבידה על הדו"חות שלהן בצורה חריפה יותר מאשר הדו"חות של המתחרות האירופאיות, כי"ל וקאלי אונד זאלטס.



מכירות מגזר האשלג של כי"ל שמרו על יציבות, אך מגזר זה רשם עלייה חדה במרווחים ונהנה מרווחי שיא. העובדה כי מוסאיק הצטרפה לפוטאש בוויסות הכמויות תוסיף, להערכתו של הרשקוביץ, ליציבות שוק האשלג בשנים הקרובות.



השקוביץ צופה, כי החוזה שייפתח עם סין יכלול בתוכו עלייה של כ-20% במחירי האשלג לסין שמקבלת לתוכה כ-20%-15% משוק האשלג העולמי. מטעמי שמרנות ,מניח הרשקוביץ, כי לא יהיה גידול ברווחי מגזר האשלג בשנה הבאה. "אנו מאמינים, כי יש סיכוי טוב ל-UPSIDE מול תחזיות אלו", אומר הרשקוביץ.



להערכת הרשקוביץ, שתי הרגליים של החברה, האשלג והברום, ממוצבות מצוין וייהנו מהמשך השיפור בתוצאות בשנת 2006, למרות הקשיים של פוטאש ומוסאיק. הרגל השלישית נבנית בהדרגה וכוללת בעצם את פעילות מוצרי התכלית שמתחזקת מרכישתה של אסטריס.



פעילות אסטריס תהווה, להערכת בית ההשקעות, ראש חץ לצפון אמריקה והינה סנונית ראשונה לרכישות נוספות באיזור גאוגרפי זה בשנים הקרובות. בנוסף, כי"ל נסחרת לפי מכפיל של 10 על רווחים של 2006, מה שגורם להרשקוביץ להותיר מחיר יעד של 20 שקל למניה ואת המלצתו על "קנייה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully