וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורוביץ' ורוזן על זוגלובק: "התביעה היא קנטרנית וטורדנית"

עמית בן-ארויה

22.11.2005 / 17:23

מכתב ההגנה עולה בבירור גישת הבעלים באשר למשבר שפקד את קלאברמרקט והביא בסופו להקפאת ההליכים; "עד לרגע הודעת הבנקים, ב-11.7.05 לא היה יסוד להאמין כי החברה תחדול מלהתקיים"



"הדברים הם דברי הבל ורעות רוח שאינם אלא כפיות טובה של רבים וטובים אשר התפרנסו והפיקו תועלות שונות על גבה של החברה...התקפות אלה ניזונות גם מבסיס עובדתי חלקי, מסולף ומעוות. התביעה היא קנטרנית וטורדנית על פניה", כך נכתב בכתב ההגנה של בעלי קלאבמרקט לשעבר, שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד תביעת זוגלובק.



דדי ואיזי בורוביץ, תמי מוזס בורוביץ, יעקב גינצבורג ויוסי רוזן טוענים בכתב ההגנה, שכתב התביעה של זוגלובק "אינו אלא חלק ממסכת של התקפות משוללות רסן ומיני השמצות חסרות כל יסוד מצדם של בעלי האינטרסים ומתחרים".



מכתב ההגנה עולה בבירור גישת הבעלים באשר למשבר שפקד את קלאברמרקט והביא בסופו להקפאת ההליכים (ביולי 2005): לאחר השיפור בתוצאות החברה בשנת 2002, הרי בשנתיים שלאחר מכן הושפעו לרעה התוצאות בין היתר בשל העמקת המיתון במשק, מעלויות מימון כבדות, מירידת כוח הקנייה של הצרכן הישראלי, מהעמקת התחרות בענף ומאובדן נתח שוק של הרשתות הגדולות. בשל כך, מצוין בכתב ההגנה, נגרמו לחברה הפסד נקי על סך 96 מיליון שקל והפסד תפעולי על סך 12.5 מיליון שקל.
חרף ההפסדים, נטען, בשלוש השנים האחרונות הניבה החברה תזרימי מזומנים נטו בסך 207 מיליון שקל.



בראשית 2005 פנתה החברה לספקים שונים וביקשה לפרוס תשלומים. לדידם של הבעלים, מרבית החובות שולמו על ידי החברה עד למועד הגשתה של בקשת ההקפאה. בשל הקשיים הוכנה תוכנית ייעול שתכליתה העלאת הפדיון ושיפור הרווחיות בחנויות המפסידות. בכתב ההגנה נאמר, שתוכנית זו יושמה תחילה במספר חניות מפסידות של הרשת, ותוך זמן קצר חל שיפור ניכר במצבן. לפי ההערכות בכתב ההגנה, המשך מימוש התוכנית צפוי לייצר גידול של 232 מיליון שקל בהכנסות עד סוף שנת 2005, וכן תזרים מזומנים נוסף בסך 45 מיליון שקל ורווח נוסף על סך תשעה מיליון שקל.



מתוך כתב ההגנה: "החברה שהיא חברה פרטית עבדה באורח מסודר לא פחות ממיטב החברות הציבוריות המכובדות והמוכרות". בנוסף נאמר, שכל הנוגעים בדבר האמינו עד לרגע האחרון, כי ההסדר עם הבנקים להגדלת מסגרות האשראי ייושם. "בשום שלב עד לרגע הודעתם של הבנקים, בליל יום ה-11 ביולי 2005 לא היה יסוד להאמין כי החברה לא תמשיך לפועל וליישם את תוכנית הייעול והצמיחה", הובהר בכתב ההגנה שהוגש לבית המשפט על ידי עו"ד זאב שרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully